PNEVMATIKEPNEVMATIKE NASVETINASVETI PRODAJALCIPRODAJALCI

VODNIK ZA VZDRŽEVANJE

Deset nasvetov za vzdrževanje

Michelin 18 maj 2010

Deset nasvetov za vzdrževanje

Le malo ljudi se zaveda, da pnevmatike predstavljajo edini stik med vozilom in cesto. Ohranjanje kvalitete vaših pnevmatik je zaradi tega zelo pomembno, kajti le tako si boste zagotovili varnost in mobilnost. Priporočamo vam, da sledite naslednjim varnostnim priporočilom.

1. Stična površina

VELIKA NALOGA ZA MAJHNO POVRŠINO

Del pnevmatike, ki je dejansko v stiku s cesto, ni nič večji od človeške dlani. Vaša varnost, udobje in poraba goriva so odvisni od te majhne površine. Poskrbite za to, da boste pnevmatike redno vzdrževali, saj boste tako zagotovili njihovo optimalno delovanje. To je pomembno, saj pnevmatike:

  • predstavljajo edini stik med vozilom in cesto,
  • nosijo celotno težo vašega avtomobila, ki lahko presega 50-kratnik njihove lastne teže,
  • se odzivajo na vašo vožnjo, zavijanje, pospeševanje in zaviranje,
  • absorbirajo vsako oviro na cesti.

2. Obraba pnevmatik & globina profila in zmogljivosti

Vse nove pnevmatike ne nudijo enakih zmogljivosti; razlike se z obrabo pnevmatik še povečajo. Napredne tehnologije, ki so rezultat raziskav in razvoja pri skupini Michelin, nam omogočajo, da nudimo raven zmogljivosti in oprijem, ki sta zelo blizu zmogljivostim in oprijemu novih pnevmatik skozi vso življenjsko dobo, dokler se ne obrabijo do zakonsko dopustne meje. Zaradi teh zmogljivosti predčasna zamenjava pnevmatik ni jamstvo, da boste pridobili boljšo varnost in zmogljivosti, upoštevati je potrebno tudi, da je zamenjava pnevmatik znaten strošek in obremenitev za okolje.

Minimalna dovoljena globila profila tekalne plasti v Evropi je 1,6 mm po osrednjih treh četrtinah širine dezena, po celotnem obsegu. Preverjajte globino profila v glavnih kanalih na različnih mestih, po celotnem obsegu pnevmatike, z uporabo merilnika, kot priporoča njegov proizvajalec. Na dnu glavnih kanalov pnevmatik so tudi indikatorji obrabe. Če je površina dezena tekalne plasti obrabljena do enake višine kot je višina teh indikatorjev, je dosežena zakonsko predpisana meja; pnevmatiko je potrebno zamenjati. Ne glede na to, kako preverjate globino profila, če se približuje predpisani meji ali če ste v dvomih, naj pnevmatike pregleda usposobljen strokovnjak.

3. Zračni tlak v pnevmatikah

VSAK MESEC PREVERITE TLAK V VAŠIH PNEVMATIKAH

Pravilen zračni tlak v pnevmatikah zmanjša tveganje izgube nadzora nad vozilom. Prav tako ščiti pnevmatike pred prezgodnjo obrabo in nepopravljivo škodo notranje konstrukcije. Zračni tlak v pnevmatikah se lahko zmanjša zaradi manjših perforacij, naravnega uhajanja zraka skozi sestavne dele pnevmatike, ali celo zaradi zmanjšanja temperature v okolju. Priporočamo, da vsak mesec preverite tlak v vaših pnevmatikah, ko so ohlajene (dve uri po vožnji ali če ste prevozili manj kot 4 kilometre pri nizkih hitrostih), vključno z rezervno,  kot tudi pred vsakim daljšim potovanjem. Če jih preverjate, ko so vroče, izmerjenemu pritisku dodajte 0,3 bara. Pomembno je, da zračni tlak v pnevmatikah preverjate enkrat na mesec, saj:

  • nizek zračni tlak poveča tveganje za poškodbe vaših pnevmatik,
  • za 20% previsok zračni tlak lahko zmanjša življenjsko dobo vaših pnevmatik za okoli 10.000 kilometrov,
  • pravilen zračni tlak pomaga pri varčevanju goriva.


Right tyre pressure
Priporočeni zračni tlak NI naveden na pnevmatiki. Vrednost, ki je prikazana na bočnici pnevmatike, nakazuje največji dovoljeni zračni tlak. Priporočene vrednosti za zračni tlak v pnevmatikah lahko najdete:

  • v navodilih za uporabo vašega vozila,
  • na oznakah stranskih vrat pri voznikovem sedežu,
  • v predalu pri voznikovem sedežu,
  • na notranji strani vratc za dotok goriva.

 

4. Uravnoteženje

Ohranite uravnoteženost za daljšo življenjsko dobo pnevmatik

BalancingUravnoteženje pnevmatik pomaga preprečiti prezgodnjo obrabo vaših pnevmatik in odpravlja vibracije. Prav tako ščiti vzmetenje, krmilni sistem in ležaje na vašem vozilu. Uravnotežite vaša kolesa, ko menjate pnevmatike, dodate ali odstranite uteži, ali ko kupite nove pnevmatike. Če je ena stran težja ali lažja od druge, je kolo neuravnoteženo. To lahko povzroči:

  • neenakomerno in hitro obrabo profila,
  • vibracije,
  • večji pritisk na prednje dele,
  • prezgodnjo obrabo prednjih delov.

5. Centriranje koles

ZAGOTOVITE VARNOST S PRAVILNO PORAVNANIMI KOLESI IN OSMI

Med vožnjo je težko oceniti, ali so kolesa in osi pravilno naravnane. Če je geometrija vzmetenja napačno nastavljena, lahko ogrozi krmiljenje vozila in vašo varnost na cesti. Če pnevmatika pride v stik s trdnim objektom, kot je robnik ali udarna jama, ali če opazite neenakomerno obrabo, vam svetujemo, da obiščete Michelinovo prodajalno, kjer bodo strokovnjaki opravili temeljit pregled vaših pnevmatik. Pravilno centriranje je pomembno, ker:

  • omogoča boljši nadzor vozila na cesti,
  • ščiti vaše pnevmatike pred neenakomerno ali prehitro obrabo,
  • omogoča prihranek goriva.

6. Zadnje pnevmatike

ZA POPOLN NADZOR, NAMESTITE NOVE PNEVMATIKE NA ZADNJO OS

Zadnja kolesa niso povezana krmilom, zato je med vožnjo zelo težko oceniti njihov oprijem. Za optimalno delovanje redno preverjajte zračni tlak in stanje vaših pnevmatik, še posebej kadar menjate položaje pnevmatik (s sprednje na zadnjo os), saj veliko vozil zahteva različen zračni tlak na sprednji in zadnji osi. Za vašo varnost vedno namestite nove ali manj obrabljene pnevmatike na zadnjo os. Tako boste zagotovili:

  • boljši nadzor pri nenadnem zaviranju ali ostrih zavojih,
  • manjše tveganje za izgubo nadzora nad vašim vozilom, še posebej na mokrih površinah,
  • večji oprijem na cesti, še posebej v težavnih situacijah, ne glede na to, ali ima vaše vozilo pogon na sprednja ali zadnja kolesa.

7. Zračni ventili

ZRAČNI VENTILI IN KAPICE VARUJEJO VAS IN VAŠE PNEVMATIKE

Tyre valveVentili in njihovi sestavni deli so navadno izdelani iz gume, zato so skozi čas izpostavljeni kvarjenju. Njihova zamenjava ob nakupu novih pnevmatik je poceni način, s katerim zavarujete sebe, pnevmatike in vozilo. Pri visokih hitrostih se lahko razpokana ali poškodovana guma ventila ukrivi zaradi centrifugalne sile in izgube zraka. Kapica na ventilu je prav tako pomembna, saj je glavno tesnilo, ki varuje pred  delci umazanije in prahu. Priporočamo, da stanje vaših ventilov in kapic redno preverjate saj:

  • nepredušno tesnijo,
  • ohranjajo pravilen tlak v pnevmatiki,
  • zagotavljajo daljšo življenjsko dobo.

8. Skladiščenje in ravnanje s pnevmatikami

ZAVARUJTE SVOJE PNEVMATIKE PRED POŠKODBAMI

Tudi ko niso v uporabi, je stanje pnevmatik lahko ogroženo. Pnevmatik se ne skladišči v kupih skozi daljša časovna obdobja, razen če so vgrajene ali napolnjene z zrakom. Prav tako na pnevmatike ni priporočeno postavljati težkih predmetov. Za vašo varnost je izredno pomembno, da skladiščene pnevmatike zavarujete pred odprtim ognjem, žarnicami in pred katerokoli substanco, ki lahko povzroča iskre ali električne naboje (akumulatorski generatorji).  Pri rokovanju s pnevmatikami je pomembno, da nosite zaščitne rokavice. Pnevmatike morate skladiščiti:

  • v zračnem, suhem in hladnem prostoru, kjer so zaščitene pred neposredno sončno svetlobo,
  • ne v bližini kemikalij, raztopin ali ogljikovih vodikov, ki lahko vplivajo na sestavo gumene zmesi,
  • v prostoru, kjer hranite pnevmatike naj ne bo predmetov, ki lahko prebodejo gumeno zmes (ostre kovinski predmeti, les, itd.).

9. Popravila pnevmatik

PRVI KORAK DO POPRAVILA? POKLIČITE STROKOVNJAKA.

Tyre Repair

Kadar je pnevmatika potrebna popravila, je bistvenega pomena, da jo sname s pletišča in pregleda notranji del za to usposobljen strokovnjak, saj notranje poškodbe niso vidne, ko je pnevmatika nameščena na kolo. Strokovnjak:

  • zagotovi ustrezne postopke montaže, demontaže, uravnoteževanja, menjave ventilov in polnjenja pnevmatike z zrakom,
  • preveri notranjo zgradbo pnevmatike in zazna poškodbe, ki niso vidne na površini,
  • zagotovi, da je pnevmatika ustrezno vgrajena, kar izboljša krmiljenje in poveča udobje v vožnji,
  • zagotovi ustrezno upoštevanje priporočil proizvajalca in zakonsko določenih pravil glede izbire pnevmatik: struktura, dimenzije, hitrostna kategorija, indeks nosilnosti ter kategorije pnevmatik za osebna in lažja tovorna vozila,
  • zagotovi ustreznost delovnega zračnega tlaka, ki je predpisan s strani proizvajalcev vozila in pnevmatik,
  • upošteva navodila za montažo in opozorila na bočnici pnevmatike (smer vrtenja in montaže),
  • upošteva značilnosti posebnih pnevmatik (nizkoprofilne, run-flat, samotesnilne pnevmatike),
  • jamči za vašo varnost.

10. Življenjska doba

KDAJ ZAMENJATI RABLJENE PNEVMATIKE

Zaradi uporabo se razvoj pnevmatike tako spreminja, da je nemogoče natančno vnaprej napovedati življenjsko dobo katerekoli pnevmatike. Pnevmatika je sestavljena iz raznih materialov in gumenih zmesi, ki vplivajo na delovanje. Razvoj pnevmatike skozi njeno življenjsko dobo je odvisen od mnogih dejavnikov, ki vključujejo vreme, pogoje skladiščenja, način uporabe, itd. Voznikom zelo priporočamo, da preverjajo zunanji izgled pnevmatik, morebitno izgubo zračnega in so pozorni na nenavadne pojave (vibracije, hrup, vleka), ki lahko nakazujejo, da je pnevmatiko treba zamenjati. Vozniki naj:

  • pri strokovnjaku vsaj enkrat letno pregledajo pnevmatike, ki so bile v uporabi pet ali več let,
  • sledijo navodilom proizvajalca avtomobila o menjavi pnevmatik,
  • zamenjajo pnevmatike, ki so bile v rabi deset ali več let od datuma izdelave, četudi so na videz uporabne in še niso dosegle z zakonom dovoljene obrabe.

POIŠČITE PRAVE PNEVMATIKE MICHELIN ZA OSEBNA VOZILA

Za priporočilo vnesite podatke o avtu / dimenziji pnevmatik, določite potrebe za vožnjo

Prispevki, ki ste si jih nazadnje ogledali

V zbirki prispevkov, ki ste si jih nazadnje ogledali, ni ničesar

  • OSEBNA VOZILA
  • SUV - 4X4
  • LAHKA TOVORNA VOZILA - AVTODOMI
Loader