WHAT IS ROLLING RESISTANCE?

Kaj je kotalni upor?

Namigi & nasveti za pnevmatike za osebna, SUV in lahka tovorna vozila

Kotalni upor (RR) pomembno vpliva na energijo, ki jo vozilo potrebuje za premikanje. Od tod neposredna povezava s porabo goriva za avtomobile z notranjim izgorevanjem – približno 20 % – ali doseg baterije za električna vozila. Dizajn pnevmatik lahko pripomore k nižjemu kotalnemu uporu.

Kaj je kotalni upor?

Najprej se prepričajmo, da razumemo zamisel o kotalnem uporu pnevmatik. Kot že ime pove, se kotalni upor nanaša na upor, ki ga občuti avtomobilska pnevmatika, ko se kotali po površini. Glavni vzroki za ta upor so deformacije pnevmatik, upor kril in trenje ob tla.

Višji kot je kotalni upor, več energije je potrebno za premagovanje. Zato ima znaten vpliv kotalnega upora pnevmatik na porabo goriva (in na to, kako dolgo bodo vaše pnevmatike zdržale). 30 % povečanje kotalnega upora povzroči od 3 do 5 % višjo porabo goriva.

Na kotalni upor vpliva več elementov: tlak v pnevmatikah, tekalna plast, premer, širina ali materiali, uporabljeni v pnevmatikah ali konstrukcija pnevmatik. Glede tlaka v pnevmatikah so na primer študije, opravljene na francoskih cestah (1), pokazale, da več kot 50 % avtomobilov vozi z vsaj 0,3 bara prenizkim tlakom v pnevmatikah. Posledica tega je znatno povečanje kotalnega upora: +6 % za prenizko napolnjenost 0,3 bara in +30 % za prenizko napolnjenost 1 bara.

Kotalni upor je povezan z izgubljeno energijo.

Pri pnevmatikah gre tudi za oprijem

Kljub vsemu pa je kotalni upor pnevmatik nujen. Del kotalnega upora, ki ga povzroča trenje med površino ceste in pnevmatiko, povzroči oprijem, oprijem pa je bistven za varnost. Oprijem je sila, potrebna za ustvarjanje gibanja, zaradi česar se pnevmatika kotali preko površine, namesto da bi se vrtela na mestu.

Potrebujete torej kotalni upor, ne pa izgube energije zaradi toplote, ki jo ustvari. Ali je mogoče imeti v eni pnevmatiki hkrati nizek kotalni upor IN dober oprijem?

Prihajajo pnevmatike z nizkim kotalnim uporom!

"Pnevmatike z nizkim kotalnim uporom – znane tudi kot LRR – so zato zasnovane tako, da zmanjšajo razpršitev energije – in torej prihranijo gorivo. To je narejeno s pomočjo inovacij, ki se uporabljajo za vse vidike pnevmatike :
- Konstrukcija, oblika in vzorec tekalne plasti pnevmatike: arhitektura pnevmatike z geometrijo in naravo notranjih slojev ter z zasnovo tekalnih plasti ima velik vpliv na obseg deformacij, ki jim je pnevmatika izpostavljena, in s tem na kotalni upor.
- Teža pnevmatike: pri enaki deformaciji, bolj masiven je predmet, bolj se segreje.
- Optimizacija zmesi gume in različnih komponent, ki se uporabljajo v pnevmatiki: to je glavni vir napredka pri zmanjševanju energije, ki jo absorbira pnevmatika.

MICHELIN e.PRIMACY: pnevmatike za osebna vozila z nizkim kotalnim uporom

Pnevmatika MICHELIN e.PRIMACY, najučinkovitejša v tej kategoriji pnevmatik (2) glede kotalnega upora, združuje odličen kotalni upor in odlično zavorno zmogljivost. Kotalni upor pomeni 3 prednosti: nižjo porabo goriva, manj emisij CO² in večji doseg.
Hkrati MICHELIN e.PRIMACY zagotavlja odlične zavorne lastnosti na mokri podlagi in to za daljše časovno obdobje. Tudi po 30.000 km presega standarde, ki se pričakujejo od nove pnevmatike. Na splošno le 1 % pnevmatik uspe združiti to raven kotalnega upora (A) in takšno raven zaviranja na mokri podlagi (A/B).

michelin e primacy g1 1421 compositing 20200922 nj

Kakšno je razlika pri pnevmatikah z nizkim kotalnim uporom glede porabe goriva?

»Poraba goriva pnevmatike predstavlja en poln rezervoar od petih,« pojasnjuje Cyrille Roget, direktorica za znanost in inovacije pri Michelinu. »To je povezano z kotalnim uporom pnevmatik. In to ni nepomembno, če pomislite na količino goriva, ki jo natočimo v rezervoarje. Torej vam lahko prave pnevmatike res pomagajo prihraniti denar.”

Natančneje, zaradi nizkega kotalnega upora pnevmatike MICHELIN e.PRIMACY vozniki prihranijo približno 0,21 litra goriva na 100 kilometrov in okoli 80 EUR v življenjski dobi pnevmatike (3). Pri električnem vozilu se doseg poveča za približno 7 % v primerjavi z drugimi pnevmatikami te kategorije – to je 30 km, za ocenjeni doseg 400 km (4).

Ali se pnevmatike z nizkim kotalnim uporom izplačajo?

Izboljšanje učinkovitosti porabe goriva zaradi pnevmatik z nizkim kotalnim uporom ne gre samo za vašo denarnico. Pomenijo tudi korak k okolju prijaznejši vožnji. Ko gre za motor z notranjim izgorevanjem, z zmanjšanjem porabe goriva zmanjšate tudi porabo fosilnih goriv. In za električni motor pomeni večji doseg manj priključevanja na električno omrežje, ki v Evropi 40 % svoje energije dobi iz elektrarn, ki kurijo fosilna goriva.

Kako ugotoviti kotalni upor pnevmatike

Ko kupujete pnevmatiko v Evropi, lahko razred kotalnega upora poiščete na nalepki. Obstajajo trije parametri: energetska učinkovitost pnevmatike (ki poda informacijo o kotalnem uporu), oprijem pnevmatike na mokri podlagi in raven hrupnosti pnevmatike. Od 1. maja 2021 bodo te oznake posodobljene: s klasifikacijami od A do E, novo ikono zmogljivosti na snegu/ledu in QR kodo, ki omogoča dostop do baze podatkov o pnevmatikah EU EPREL. Izvedite več o tem, kako brati evropske oznake pnevmatik!

Pravna obvestila

(1) Podatki, zbrani o francoskih avtocestah leta 2000, med MICHELINOVIMI projekti "Dopolnite zrak"

(2) Kategorija pnevmatik MICHELIN e.Primacy je opredeljena kot ena izmed letnih pnevmatik Premium, kot so blagovne znamke CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP, in ki niso namenjene uporabi originalne opreme (tj. niso zasnovane za doseganje proizvajalcev avtomobilov določene cilje), ampak pnevmatike, ki jih je mogoče kupiti pri prodajalcih.
Test kotalnega upora - Test kotalnega upora, ki ga je na stroju izvedel Applus Idiada, na Michelinovo zahtevo, junij (na novih) in avgust (na 2 mm obrušenih) 2020, z dimenzijo 205/55 R16 91V, v primerjavi z MICHELIN e.PRIMACY (nova: 5,58 kg /t & obrabljena: 5,13 kg/t) v primerjavi z MICHELIN PRIMACY 4 (nova: 7,74 kg/t & obrabljena: 6,25 kg/t) ; BRIDGESTONE TURANZA T005 (nova: 7,17 kg/t in obrabljena: 5,81 kg/t) ; CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nova: 6,39 kg/t & obrabljena: 5,49 kg/t) ; CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nova: 8,93 kg/t in obrabljena: 6,94 kg/t) ; DUNLOP BLURESPONSE (nova: 7,97 kg/t & obrabljena: 5,54 kg/t) ; GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nova: 7,01 kg/t in obrabljena: 5,38 kg/t) ; PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nova: 6,96 kg/t & obrabljena: 6,30 kg/t) ; PIRELLI CINTURATO P7 (nova: 8,79 kg/t in obrabljena: 6,97 kg/t).

(3) Nova pnevmatika MICHELIN e·Primacy ustvari povprečno 2 kg/t manj kotalnega upora kakor konkurenčni izdelki, kar ustreza zmanjšanju porabe goriva do 0,21 l/100 km in zmanjšanju emisij C02 do 5 g za vozilo VW Golf 7 1.5 TSI ali enakovredno zmanjšanje dosega do 7 % za VW e.Golf.
Pnevmatika MICHELIN e·Primacy ustvari med uporabo v povprečju 1,5 kg/t manj kotalnega upora kakor konkurenčni izdelki, zmanjšanje je enakovredno do 80 EUR prihranka pri gorivu. To zmanjšanje je enakovredno prihranku do 174 kg C02. Zmanjšanje porabe je ocenjeno na podlagi povprečja novih in popravljenih 2 mm podatkov, da se upoštevajo zmogljivosti v realnem času - Vsa zmanjšanja so ocenjena na podlagi 35 000 km in cene goriva 1,46 EUR/l (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/weekly-oil-bulletin_en 6/1/2020 weighted on the top 10 countries for motor vehicle movements on national and foreign territory - https://ec.europa.eu/ eurostat/web/transport/data/database). Dejanski prihranki goriva in stroški se lahko razlikujejo glede na vozniške navade, vozilo ali tlak v pnevmatikah.

(4) Povečan doseg baterije EV in zmanjšanje izpustov CO2. Nova pnevmatika MICHELIN e.PRIMACY ustvari povprečno 2 kg/t manj kotalnega upora kakor konkurenčni izdelki, kar ustreza zmanjšanju porabe goriva do 0,21 l/100 km, kar ustreza zmanjšanju emisij CO2 do 5 g za vozilo VW Golf 7 1,5 TSI oziroma je enakovredno zmanjšanju dosega do 7 % za VW e.Golf.

Viri

Fotografije in videoposnetki:
06fotografija / Adobe Stock
Michelin- ATALANTE - David CHAMBRIARD
Michelin

Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče