WHAT CAN CAUSE EXCESSIVE OR UNEVEN TYRE WEAR?

Kaj lahko povzroči prekomerno ali neenakomerno obrabo pnevmatik?

Namigi & nasveti za pnevmatike za osebna, SUV in lahka tovorna vozila

Normalno je, da pnevmatike, ki jih uporabljamo, sčasoma kažejo progresivno obrabo. Zaradi posebnih pogojev uporabe pa se lahko na pnevmatikah pokažejo znaki  neobičajne ali neenakomerne obrabe, kar bi lahko skrajšalo življenjsko dobo pnevmatik. Nekateri vzroki za neenakomerno obrabo pnevmatik bi lahko povzročili oslabitev ojačitvene strukture pnevmatike, pred tem pa lahko pride do drugih, manj očitnih posledic, kot je na primer povečana poraba goriva.

Ta članek govori o vzrokih za prekomerno ali neenakomerno obrabo pnevmatik, kako jih preprečiti in kako ugotoviti, kdaj je čas za menjavo pnevmatik.

Vzroki za obrabo pnevmatik

Primer 1: Pnevmatike obrabljene na zunanji strani (oba robova) ali zaobljena obraba

Obraba pnevmatik na zunanjih robovih ali tekalni površini je videti zaobljena.

Prekomerna obraba pnevmatike na obeh robovih, zaradi česar je tekalna plast pnevmatike videti zaokrožena in ne ravna, lahko kaže na prenizko napolnjenost z zračnim tlakom. Ko je pnevmatika premalo napolnjena, obremenitev kontaktne površine na cestišču ni enakomerna. Osrednji del kontaktne površine ni pravilno podprt in obremenitev se bolj prenaša na zunanje robove (imenovane tudi ramena) pnevmatike. Večja obremenitev na ramenih vodi do hitrejše obrabe pnevmatik na zunanjih robovih.

Premalo napolnjena pnevmatika se preveč upogiba in deluje topleje kot običajno. To pospeši obrabo gume in poveča kotalni upor, kar posledično poveča porabo goriva v vozilu

Kako se izogniti prekomerni obrabi pnevmatik na zunanjih robovih?

Da preprečite neobičajno obrabo, je treba vašo pnevmatiko napolniti do priporočene vrednosti tlaka, z uporabo zanesljivega manometra, tlak pa je treba preveriti vsaj enkrat mesečno, ko so pnevmatike ogrete na sobno temperaturo.

Če želite poiskati priporočen tlak, preverite uporabniški priročnik vašega vozila ali nalepko na stebričku voznikovih vrat.

Primer 2: Obraba pnevmatik v sredini tekalne plasti

Obrabljena pnevmatika v sredini

Prevelika obraba pnevmatik na osrednjem delu lahko kaže na previsok zračni tlak v pnevmatikah.

Če je pnevmatika preveč napolnjena, je osrednji del tekalne plasti tisti, ki nosi večino obremenitve in se zato obrablja hitreje kot robovi.

Majhna obraba sredinskega dela, na primer zadnjih pnevmatik, bi lahko bila značilnost načina, na katerega je proizvajalec vozila nastavil vaše vozilo, vendar je pomembno preveriti

Kako se izogniti prekomerni obrabi v sredini tekalne plasti?

Preverite tlak v pnevmatikah. ko so ogrete na sobno temperaturo, z zanesljivim manometrom. Tlak nastavite na vrednost, ki jo priporoča proizvajalec vašega vozila.

Če želite poiskati priporočen tlak, preverite uporabniški priročnik vozila ali nalepko na stebričku voznikovih vrat.

Primer 3: Obraba pnevmatik na zunanji strani, obraba pnevmatik na notranji strani (samo en rob) ali vzorci obrabe pnevmatik

Obraba pnevmatike na zunanji strani
Obraba pnevmatike na notranji strani (en rob)

Uneven or patchy Tyre wear patterns

Prekomerna obraba na eni strani pnevmatike ali neenakomerni vzorci obrabe pnevmatik lahko kažejo na težavo z vzmetenjem vozila. Do te vrste obrabe lahko pride, če sta poravnava ali previsni kot kolesa napačna ali ko so komponente vzmetenja, kot so puše ali blažilniki, v slabem stanju.

Primer izbire previsnega kota in geometrije poravnave

PREVIS

PORAVNAVA

Kako popraviti neusklajenost vzmetenja?

Geometrijo vašega vozila strokovnjak naj preveri strokovnjak, ki bo lahko ustrezno prilagodil različne kote in zamenjal vse poškodovane ali obrabljene komponente.

Več o geometriji.

Kako veste, kdaj je potrebno zamenjati pnevmatike?

Za pnevmatike obstaja zakonsko določena minimalna globina profila. Ostanek globine profila pnevmatik za osebna in lahka tovorna vozila ter vozila 4x4 mora biti najmanj 1,6 mm v celotnem neprekinjenem pasu, ki obsega osrednje ¾ širine profila in okrog celotnega oboda profila pnevmatike.

Ko se obraba približa tem pragu, je treba pnevmatike zamenjati

Ampak pozor:

  • Voznikova odgovornost je, da so pnevmatike v stanju, primernem za vožnjo. Zaradi uporaba neustreznih pnevmatik se lahko voznika oglobi.

 

  • Če zamenjate pnevmatike, preden dosežejo najmanjšo dovoljeno globino profila, povečate stroške delovanja vozila, ustvariti več odpadkov in emisij CO2.

Na srečo obstaja preprost način, da ugotovite, ali je čas za menjavo pnevmatik.

Indikator obrabe pnevmatik

Indikator obrabe pnevmatike je majhno dvignjeno rebro, visoko 1,6 mm, na dnu glavnih utorov tekalne plasti, ki se pojavlja v različnih intervalih okoli tekalne plasti pnevmatike.

Ko je višina tekalne plasti poravnana z indikatorji obrabe pnevmatik, veste, da je čas za menjavo pnevmatike.

Na zunanjih območjih (ramena) morda ni indikatorja obrabe pnevmatik. V tem primeru zakonska omejitev seveda ni gladek dezen pnevmatike.

Kako najti indikator obrabe pnevmatik?

Indikatorji obrabe pnevmatik se pojavljajo na pnevmatiki (običajno v glavnih utorih) v različnih intervalih po obodu pnevmatike.

Pri pnevmatikah MICHELIN olajša iskanje indikatorjev obrabe pnevmatik majhen logotip BIBENDUM na bočnici.

Ali indikatorji obrabe pnevmatik kažejo, da je čas za menjavo pnevmatik?

banner dealer locator

Poiščite trgovino s pnevmatikami blizu vas v sekundah

Išči po
Naslov, mesto ali poštna številka
Avtomobil
  • Avtomobil
  • Motorno kolo
Ugotovi mojo lokacijo
Išči
Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče