adobestock 414551736

Rotacija pnevmatik: Kako in kdaj izvesti rotacijo pnevmatik?

Namigi & nasveti za pnevmatike za osebna, SUV in lahka tovorna vozila

Preprosto povedano, rotacija pnevmatik je proces zamenjave položajev avtomobilskih pnevmatik. Ideja je, da kar najbolje izkoristite komplet avtomobilskih pnevmatik. Redno rotiranje bo podaljšalo življenjsko dobo vaših pnevmatik in izboljšalo njihovo delovanje. Pomembno je omeniti, da vsi vozniki ne morejo izvajati rotacije svojih avtomobilskih pnevmatik, kot želijo. Preberite, če želite izvedeti več.

Kaj je rotacija pnevmatik?

Kot že omenjeno, vzdrževanje z rotacijo pnevmatik zahteva zamenjavo položaja pnevmatik na avtomobilu, od sprednje na zadnjo os ali z ene strani na drugo.

Osnovni razlog za delovanje rotacije pnevmatik je ta, da se pnevmatike vseh vrst obrabljajo različno. Pnevmatike na pogonski osi se najhitreje obrabijo zaradi prenosa, moči in navora. To velja tako za vozila s pogonom na sprednja kot zadnja kolesa. Najbolj trpijo sprednje pnevmatike, saj ima večina avtomobilov pogon na sprednja kolesa. Pri vozilih s pogonom na zadnja kolesa bo obratno.

V takih okoliščinah bi lahko bilo zelo koristno, če bi zadnji kolesi premaknili naprej. To povečuje njihov potencial, tako da se vse pnevmatike enakomerno obrabljajo in trajajo dlje.

Kdaj izvesti rotacijo pnevmatik?

Pnevmatike je treba redno servisirati po vzorcih rotacije, ki so navedeni v navodilih za uporabo vozila.
Pnevmatike morate zamenjati približno vsakih 8.000 km do 10.000 km. Za nekatere je to istočasno kot servis vašega avtomobila. Pravi čas je lahko tudi pri menjavi zimskih pnevmatik za letne. Ali preprosto ob nakupu novih pnevmatik.

Pri menjavi samo dveh pnevmatik Michelin priporoča, da namestite novi ali najmanj obrabljeni pnevmatiki na zadnjo os, da se izboljša nadzor in varnost vozila.

Ta nasvet velja za vozila s pogonom na prednja in zadnja kolesa, ki so opremljena z isto velikostjo pnevmatik spredaj in zadaj.

Tlak v pnevmatikah je treba prilagoditi glede na priporočila proizvajalca vozila  ali proizvajalca pnevmatik.

Zakaj je rotacija pnevmatik potrebna?

Rotacija pnevmatik kot ukrep preventivnega vzdrževanja bo pomagala zagotoviti enakomerno obrabo pnevmatik.

Obrabo vaših pnevmatik povzročajo različni dejavniki:

  •  lokacija motorja v vašem avtomobilu: če je nameščen spredaj, je verjetno, da bodo sprednje pnevmatike nosile večjo težo kot zadnje. Tako se bodo vaše sprednje pnevmatike hitreje obrabile.
  • Če veliko vozite po makadamskih cestah ali kamnitem terenu, se bodo vaše pnevmatike obrabile hitreje, kot če bi vozili v mestu ali na avtocestah.
  • Pri večini avtomobilov se zaviranje večinoma izvaja na sprednjih pnevmatikah, kar povzroča dodatno obrabo v primerjavi z zadnjimi.
  • Slaba poravnava koles je še en razlog za pospešeno obrabo.

 

Drugi razlog je lahko... vožnja po desni strani! V državah z vožnjo po desni strani so desni zavoji večinoma ožji kot levi in ​​tako kot športnik na stezi, leva pnevmatika na zunanji strani prevozi več razdalje, kar povzroči večjo obrabo kot pri desni pnevmatiki!

Kako rotirati pnevmatike?

Prvič, pravila vrtenja koles vozila bo določil profil pnevmatike.

sculpture

Asymmetric, Symmetrical and Directional tread patterns

Pnevmatike z usmerjenim vzorcem in asimetričnimi profili se lahko uporabljajo samo v eni smeri vožnje. To pomeni, da jih je mogoče namestiti samo v en položaj. To je na zunanji bočnici pnevmatike označeno s puščico, ena bočnica te vrste pnevmatik pa je označena z "Outside" ("zunaj").

tire rotation

Pri teh pnevmatikah mora biti rotacija kolesa strogo bočna. Leva sprednja pnevmatika naj bo nameščena na isti strani, vendar zadaj. Enako velja za desno stran.

Po drugi strani pa na simetrične pnevmatike med vrtenjem ne vpliva razporeditev koles. Simetrične pnevmatike imajo enak vzorec na levi in ​​desni strani. Nimajo določene smeri montaže. Ne bo težav z rotacijo v obe smeri. Skratka, lahko jih namestite na levo ali desno, spredaj ali zadaj.

To pomeni, da bo pri rotaciji pnevmatik treba upoštevati vrsto pogonskega sistema vozila.

scheme6

Najbolj priljubljeni vzorci rotacije pnevmatik

Osebna vozila & vozila s pogonom na 4 kolesa ter lahka tovorna vozila s pogonom na vsa kolesa
Vizualno A: vozila s pogonom na zadnja in na 4 kolesa ter vsa kolesa
Vizualno B: Vozila s pogonom na sprednja kolesa

scheme2

Alternativni vzorci rotacije pnevmatik za vsa vozila

Osebna vozila & vozila s pogonom na 4 kolesa ter lahka tovorna vozila s pogonom na vsa kolesa
Vizualno A: vozila s pogonom na zadnja in na 4 kolesa ter vsa kolesa
Vizualno B: Vozila s pogonom na sprednja kolesa

scheme4

Vzorec zadvojno rotacijo pnevmatik

Osebna vozila & vozila s pogonom na 4 kolesa ter lahka tovorna vozila s pogonom na vsa kolesa
(Uporabljajte samo ob nakupu dveh pnevmatik ali različnih velikosti pnevmatik za sprednjo in zadnjo os)

scheme3

Alternativna rotacija za pnevmatike z usmerjenim vzorcem pri demontažI pnevmatike s kolesa ni praktična

scheme1

Dvojni vzorci rotacije koles

Rotacija pnevmatik z žeblji

Smeri kotaljenja pnevmatik z žeblji se ne sme nikoli spreminjati.

To je mogoče doseči z vrtenjem pnevmatik s sprednje osi na zadnjo, na isti strani vozila.

Rotacija pnevmatik: prosite za strokovni nasvet

Vedno poiščite strokovni nasvet! Zamenjavo pnevmatik lahko namesto vas opravi strokovnjak. Še več, pnevmatike bo lahko pregledal, da ugotovi morebitne poškodbe.

map search desktop

Poiščite trgovino s pnevmatikami blizu vas v sekundah

Išči po
Naslov, mesto ali poštna številka
Avtomobil
Ugotovi mojo lokacijo
Išči
Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče