stock banner image

INFORMACIJE O NEVARNOSTI POŽARA PNEVMATIKE

Kakšna so glavna tveganja požara, povezana s pnevmatikami? Kako jih je mogoče preprečiti? Katere nujne ukrepe je treba sprejeti? Berite naprej, če želite izvedeti več.

Nevarnosti požara

  • V normalnih pogojih uporabe in skladiščenja pnevmatike ne predstavljajo posebne nevarnosti.
  • Pnevmatike se ne vnamejo zlahka. Za sprožitev reakcije gorenja je potreben močan vir vžiga (glejte parametre vnetljivosti v dodatku).
  • Pnevmatike gorijo in sproščajo močno toploto in goste črne hlape, ki vsebujejo produkte, kot so ogljikovi oksidi, ogljikovodiki (zlasti policiklični aromatski ogljikovodiki), dušikovi oksidi, halogenirane kisline ter velike količine saj in nezgorelega materiala. V nekaterih primerih pnevmatike gorijo in sproščajo oljne tekočine.
  • Sestava požarnega dima se razlikuje glede na dovod kisika v požar (požar na prostem ali v zaprtem prostoru, premalo ali preveč prezračen) ali od vremenskih razmer (veter, megla, dež, zunanja temperatura, ...),
  • Količina dima, ki ga proizvajajo pnevmatike, lahko hitro ogrozi vidljivost. V zaprtih prostorih (kot so na primer predori podzemne železnice, peroni in podzemne postaje) lahko tudi ogrozijo sposobnost preživetja ozračja.
  • Tehnologija Michelin Acoustic® vsebuje trak iz poliuretanske pene znotraj pnevmatike za zmanjšanje sevanja kotalnega hrupa. Ta pena povzroči posebno obnašanje pri požaru. Akustične pnevmatike lahko gorijo hitreje od standardnih in sproščajo zelo velike količine dima (en kilogram poliuretanske pene lahko v najslabšem primeru sprosti več kot dva tisoč kubičnih metrov motnega, strupenega in vnetljivega dima pri okoli 300 °C).

Parametri vnetljivosti pnevmatike v laboratorijskih pogojih

  • Plamenišče: 288 °C
  • Temperatura samovžiga: 315 °C
  • Toplotna vrednost: med 24 in 30 MJ/kg odvisno od ponudbe in sestave pnevmatik

Kako preprečiti požare pnevmatik?

  • Gume morajo biti shranjene na stabilnem mestu, v hladnih, suhih in prezračenih prostorih, daleč od odprtega ognja in virov toplote. Predvsem vročih delovnih postopkov (varjenje, brušenje, rezanje itd.) ne smete izvajati v neposredni bližini pnevmatik brez ustreznih varnostnih naprav. Izogibati se je treba neposrednemu stiku z vročimi površinami (vključno z ogrevalnimi cevmi ali radiatorji).
  • Prepoved kajenja v bližini skladišča pnevmatik.
  • Pnevmatike naj bodo ločene od večine kemikalij, vključno s topili, nafto, dizelskim gorivom, olji, maščobami, kislinami in razkužili.
  • Reakcijske pnevmatike morajo delovati na ogenj, zlasti pnevmatike Michelin® Acoustic (hitro širjenje požara, sproščanje velikih količin dima) zahtevajo, da so na voljo vsa sredstva za evakuacijo osebja iz skladiščnih prostorov. Priporočljive so redne vaje evakuacije.
  • Skladiščenje pnevmatik v kleti ni priporočljivo.
  • Pri pnevmatikah Michelin® Acoustic se je treba izogibati skladiščenju v kleti ali prvem nadstropju. Enako velja za skladiščenje v pritličju, če stavba vključuje tla ali klet, kjer je verjetno, da bo vdrl dim.
  • Pnevmatike je treba uporabljati v pogojih, za katere so izdelane. Vroča dela na kolesu ali okoli pnevmatike pod tlakom so povzročila resne nesreče. Zvišanje temperature vodi do povečanja tlaka v pnevmatiki, kar lahko povzroči, da pnevmatika poči. Pnevmatike morajo biti čim dlje od virov toplote.
     

Nujni odziv v primeru požara

  • Glavna sredstva za gašenje so voda v večjih količinah in pena. Na začetku posega lahko uporabimo prah za zatiranje plamenov, preden nadaljujemo z vodo ali morebiti s peno.
  • Hlajenje napolnjene pnevmatike, ki se je segrela, lahko povzroči, da pnevmatika poči ali pride do toplotnega šoka, zato je treba to storiti na primerni razdalji (vsaj 5 do 10 m), da se izognete udarcem drobcev in tlačnega vala. Upoštevajte, da je treba v primeru požara rudarske gume upoštevati posebne varnostne protokole. Glejte posebno tehnično brošuro.
  • Pnevmatika, segreta z ognjem, akumulira veliko toplote. Takrat je zelo verjetno, da pride do ponovnega vžiga. Zagorele gume, ki smo jih pogasili, je treba spremljati več ur in jih nenehno hladiti. Odsotnost plamenov ne pomeni, da je požar ugasnil.
  • Ko se odzovete na požar pnevmatike, morate nositi samostojni dihalni aparat.
     

Izogibati se je treba izpostavljanju dimu izgorevanja.

OPOZORILO
Ta dokument vsebuje informacije o nevarnostih pnevmatik v pričakovanih pogojih uporabe. Te informacije temeljijo na znanju, ki je bilo na voljo v času pisanja. Zadeva glavne vrste pnevmatik: potniške, lahke tovorne, tovorne, dvokolesne, kmetijske, letalske, zemeljske in rudarske, dirkalne in podzemne, pa tudi Michelin® Acoustic. Dodatni previdnostni ukrepi so lahko priporočeni v tehničnih brošurah, odvisno od ponudbe in uporabe pnevmatik (npr. pnevmatike za rudarstvo).

Datum nastanka: november 2022

Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče