header choix 2

EVROPSKA OZNAKA PNEVMATIK:
KAJ POMENI

Izbira ustreznih pnevmatik za vozilo ni enostavna. Pred nakupom je potrebno razmisliti o številnih parametrih. V sedanjem gospodarskem in ekološkem kontekstu je dobra informiranost še pomembnejša, da boste lahko kupili najboljše pnevmatike glede dolge kar zadeva življenjsko dobo, varnost in izkoristek goriva. Temu so namenjene evropske oznake pnevmatik.

EU oznaka pnevmatik: opis in oznaka

EU oznaka pnevmatik na kratko

Da bi vam pomagala pri najboljši izbiri, je Evropska komisija je leta 2012 uvedla v Evropi oznake pnevmatik.
Vsaka pnevmatika za osebna vozila, pnevmatike SUV in pnevmatike za lahka tovorna vozila mora imeti oznako z jasnimi informacijami o zmogljivosti pnevmatik (razvrstitev oprijema na mokri podlagi, razvrstitev izkoristka goriva in ravni hrupa).

Te ravni razvrstitve določajo proizvajalci pnevmatik sami, v skladu z rezultati preskusov, katerih metode so bile opredeljene na evropski ravni.

Okrepljena EU oznaka pnevmatik

Od 1. maja 2021 so te EU oznake pnevmatik okrepljene. Te spremembe temeljijo predvsem na podnebni in energetski politiki Unije do leta 2030, ki spodbuja zmanjšanje emisij toplogrednih plinov.  

Kako beremo EU oznako pnevmatik?

fuel

Nova uredba uvaja številne spremembe na etiketi. Za njihovo razumevanje uporabite spodnji vodnik za oznake pnevmatik:

Standardne informacije o pnevmatiki

Ta del podaja informacije o trgovskem imenu ali blagovni znamki dobavitelja, 

Ravni razvrščanja

Ena večjih sprememb je razvrstitev ravni kotalnega upora in zaviranja na mokri podlagi, ki sta zdaj znižani na 5 stopenj od A (najučinkovitejše) do E (najmanj učinkovito).

Če je pnevmatika primerna, se lahko simbol 3PMSF za zimsko pnevmatiko ("3 Peaks Mountain Snow Flake" ") in / ali za oprijem na ledu ("Ice grip") prikaže zraven simbola "Zunanji hrup".

01

Energijska učinkovitost pnevmatik

1 POSODO ZA GORIVO OD 5
v povprečju porabijo pnevmatike

Z vsakim vrtljajem kolesa se pnevmatika, ko pride v stik s cesto, deformira. Pri deformaciji se pnevmatika segreje in del energije se izgubi. Zmanjšanje kopičenja te toplote omogoča manjšo porabo goriva in posledično manj emisij toplogrednih plinov. Sila, povezana s pnevmatikami, ki ovira premikanje vozila naprej, se imenuje "kotalni upor".

gain fuel efficiency 1093 x 663

172 € (1)

je povprečno znižanje stroškov goriva za vozilo s pnevmatikami razreda A v primerjavi s pnevmatikami razreda E.
Ocene "Izkoristek goriva" se popravijo tako, da se izbriše razred D (prej prazen).

npr .: pnevmatiko, ki je bila prej označena z razredom E po enem od teh meril, se označi z razredom D.
 

02

Oprijem na mokri podlagi

ZAVORNA POT NA MOKRIH CESTAH 1 milisekunda!

Pnevmatika je edina stična točka vozila s cesto. Pri hitrosti 80 km/h je na voljo manj kakor 1 tisočinka sekunde za vodenje, pospeševanje ali zaviranje. Pnevmatika je pomemben sestavni del varnosti vozila. Njen namen je oprijem ceste, ne glede na stanje cestišča (slabše ali dobro asfaltirano), konfiguracijo ceste (ravna ali z zavoji) ali vremenskih razmer (suho ali deževno).

mtg etiq illus retouche

9 m

znaša v povprečju skrajšanje zavorne poti pri vožnji s hitrostjo 80 km/h in s pnevmatikami razreda A, v primerjavi z vozilom s pnevmatikami razreda D(2). Razredi za "oprijem na mokri podlagi" so bili popravljeni z izbrisom razreda D (prej prazen, torej pnevmatika razreda E za enega izmed teh kriterijev se razvrsti v razred D).

03

Stopnje hrupa pnevmatik

OKOLJSKI HRUP
se vrednoti v decibelih (dB)

3 valove so zdaj zamenjale s črke: A, B ali C (3 valovi = C).
Prometni hrup povzroča precejšnjo obremenitev. Pri vozilu, ki se premika s konstantno hitrostjo 80 km / h, je hrup, ki ga ustvarja pnevmatika na cesti, praviloma glasnejši od hrupa motorja. Ta kotalni hrup je odvisen od vrste pnevmatik in površine ceste.
 

mtg etiq illus 03 hd f39 noise


Pnevmatika razreda A povzroča POLOVICO MANJ HRUPA kakor pnevmatika razreda B (3).

Novi piktogrami

Novo Evropsko označevanje vključuje tudi:

QR kodo

V desnem zgornjem delu nalepke.
Če želite prenesti več informacij o pnevmatiki, to kodo optično preberite. Povezana je z evropsko bazo podatkov (EPREL), ki vsebuje vse informacije, povezane z nalepko na pnevmatiki in informativni list izdelka.

neige 613x202px

simbol 3PMSF 
3 Peaks Mountain Snow Flake - 3 vrhovi gora s snežinko

Samo oznaka "3PMSF"na pnevmatikah je jamstvo, da imajo pnevmatike zmogljivosti za uporabo v zimskih razmerah, saj so izpolnile vse zahteve pri objektivnem testiranju (4).

30 m(5)

Pri hitrosti 50 km/h je zavorna pot zimskih pnevmatik, v primerjavi z letnimi, v povprečju za 30 m krajša (5).

montagne 613x202px

simbol ICE GRIP (oprijem na ledu)
Zavorna pot na ledu

Kot edinstvena stična točka s cesto je pnevmatika bistvenega pomena za ohranjanje vaše varnosti na poledenelih cestah, na primer v nordijskih državah. Zato zdaj nov piktogram "Ice Grip" (oprijem na ledu) prikazuje  priznane zmogljivosti na ledu in poudarja krajšo zavorno pot takšnih pnevmatik na ledu.

1,4 m(6)

Pri hitrosti 20 km/h je zavorna pot pnevmatike z oprijemom na ledu vsaj za 1,4 m krajša od referenčne celoletne pnevmatike(6).
Pnevmatike za oprijem na ledu so posebej zasnovane za cestne površine, prekrite z ledom in kompaktnim snegom, in jih je treba uporabljati samo v zelo zahtevnih vremenskih razmerah (npr. pri nizkih temperaturah). Pri uporabi pnevmatik za oprijem na ledu v manj zahtevnih zimskih razmerah (npr. mokra cesta ali višje temperature) se lahko zgodi, da zmogljivosti niso več optimalne, zlasti pri oprijemu na mokri podlagi, vodljivosti in obrabi.

Kaj lahko še storim za izboljšanje izkoristka goriva in varnost na cesti?

Način vožnje močno vpliva tudi na porabo goriva in varnost v cestnem prometu. Na srečo so vam na voljo številni nasveti za izboljšanje:

Eko-vožnja

Je eden od načinov. Z gladko in nežno vožnjo lahko znatno zmanjšate porabo goriva; Več namigov in nasvetov najdete tukaj.

Zavorno pot

vedno tudi spoštovati. Z ohranjanjem varnostne razdalje boste lahko predvideli dogajanje in za upočasnitev vašega avtomobila uporabili motorno zavoro.

Tlak v pnevmatikah

je treba redno preverjati (zlasti pred daljšimi potovanji), da se optimizirata učinkovitost porabe goriva in oprijem na mokri podlagi. Tukaj preberite, kako preverite tlak v pnevmatikah.

Organizirajte

vaše potovanje in pred odhodom preverite stanje prometa, prihranili boste čas in gorivo! Preizkusite Via Michelin za načrtovanje vaše poti 

scott clark

Scott Clark
MICHELIN, Izvršni podpredsednik

Avtomobilizem, Motošport, Izkušnje, in področje Amerike
Član izvršnega komiteja Skupine

Michelinov inovativni duh

Namen stalnih izboljšav podjetja Michelin je zagotoviti mobilnost, ki je varna, učinkovita, dostopna vsem in bolj zelena. V središču vsake pnevmatike, ki jo izdelamo, je inovacija.

"Kot lahko vidite, so okolijska vprašanja osrednjega pomena za naše strateške prednostne naloge. Da bi hitreje zmanjšal svoj okolijski odtis, se je Michelin zavezal, da bo do leta 2030, v primerjavi z letom 2010, za 50 % zmanjšal emisije CO2, v vseh svojih proizvodnih obratih, s končnim ciljem doseči ogljično nevtralnost do leta 2050. Michelin razvija tudi rešitve za uporabo obnovljivih ali recikliranih materialov za izdelavo pnevmatik, hkrati pa še bolj izboljša njihovo zmogljivost. Do leta 2030 bodo pnevmatike MICHELIN za 20 % energetsko učinkovitejše kot leta 2010. Jutri bo vse trajnostno!"

Ostali izdelki, ki bi vas morda zanimali

Pravna obvestila

(1) Na podlagi prihranka 150 litrov goriva na razdalji 40.000 km pri 1,15 EUR na liter (tehtano povprečje). Učinek se lahko spreminja glede na vozilo in pogoje vožnje. Učinkovitost, izmerjena v skladu s preskusno metodo, določeno v Pravilniku UN ECE R117.
(2) Zmogljivost zaviranja pri hitrosti 80 km/h do 20 km/h, izmerjena v skladu s preskusno metodo, določeno v Pravilniku UN ECE R117.
(3) Hrup se meri na vozilu, ki vozi 80 km / h z ugasnjenim motorjem, merjeno v skladu s preskusno metodo, določeno v Pravilniku UN ECE R117.
(4) Preskus učinkovitosti zaviranja v zimskih razmerah po metodi ETRTO (Evropska tehnična organizacija za pnevmatike in platišča).
(5) Povprečna razlika v zavorni poti zimske pnevmatike v primerjavi z letno pnevmatiko. Zavorna pot na zasneženi podlagi pri hitrosti 50 km/h do 0 km/h. Testi  v izvedbi TÜV SÜD 2013, izvedeni pri -5 ° C, z dimenzijo 205/55 R16.
(6) Zmogljivost zaviranja na ledu pri hitrosti 20 km/h do 5 km/h, izmerjena v skladu s preskusno metodo, določeno v Standardu ISO 19447.

Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče