Tlak v pnevmatikah za avtomobile

avto edito tlak v pnevmatikah mali2 namigi in nasveti

avto edito tlak v pnevmatikah mali2 namigi in nasveti

Pnevmatika izgubi nekaj tlaka zaradi naravnih razlogov po navadi okoli 0,076 bara mesečno. Izguba tlaka se lahko dodatno poveča zaradi drugih vzrokov za puščanje zraka, kot so:

predrtje po nesreči
ventil: zamenjati ga je potrebno ob vsaki menjavi pnevmatike.
kapica ventila: ključnega pomena za zagotavljanje neprepustnosti.
kolo: očiščeno mora biti pri vsaki montaži pnevmatike.
• Upoštevajte nasvete proizvajalca vozila ali pnevmatik, še posebej glede pogojev uporabe (nosilnost/hitrosti itd.).


• Preverite tlak, ko so pnevmatike hladne (pnevmatike, s katerimi v zadnjih 2 urah nismo vozili ali so prevozile manj kot 3 km pri nizki hitrosti). 
• Če preverjate tlak v segretih pnevmatikah, dodajte tlaku, ki ga priporoča proizvajalec vozila, 0,3 bara. Ponovno preverite tlak, ko so pnevmatike hladne.
• Nikoli ne izpuščajte zraka iz segretih pnevmatik.
• Tudi če so pnevmatike napolnjene z dušikom, je potrebno tlak in splošno stanje pnevmatik redno preverjati.

Pravilno napolnjena pnevmatika izboljša varnost, je bolj ekonomična pri uporabi in manj obremenjuje okolje.
 

 

Kako preverim tlak v pnevmatikah?

  1. Vstavite merilec tlaka v ventil  pnevmatike.
  2. Merilec bo izskočil in pokazal številko, ki se ujema z notranjim tlakom v enotah psi.
  3. Sikajoč zvok je zrak, ki izhaja iz pnevmatike. Če merilca ne boste predolgo držali v ventilu, ne bi smel močno vplivati na tlak.
  4. Primerjajte izmerjeno vrednost psi s priporočeno vrednostjo bar.
  5. Če je vrednost bar nad priporočeno, spustite nekaj zraka, dokler se vrednosti ne ujemata. Če je prikazana vrednost nižja, dodajte zrak dokler ne doseže pravilne vrednosti.

 

Kje lahko najdem priporočeno vrednost tlaka v pnevmatikah?

  • V priročniku za vozilo.
  • Na nalepki voznikovih vrat ali na vratih rezervoarja za gorivo.
  • Ne upoštevajte številke na bočnici pnevmatike, saj ta ne kaže vrednosti  tlaka, ki je potrebna za pnevmatiko.

 

O merilnikih tlaka

  • Bodite pazljivi pri uporabi merilnikov  tlaka, ki so na voljo na bencinskih črpalkah. Ti merilniki so velikokrat nezanesljivi.
  • Kupite visokokakovosten merilnik tlaka in preverite njegovo natančnost pri strokovnjaku za pnevmatike.

 

Ustrezni  tlak je pomemben

  • Premalo ali preveč napolnjene gume se lahko obrabijo precej hitreje kot pričakovano, imajo slabši oprijem in porabijo več goriva. Le nekaj minut na mesec je potrebnih, da zagotovite varnost in dolgo življenjsko dobo vaših pnevmatik.
avto edito tlak v pnevmatikah mali namigi in nasveti

avto edito tlak v pnevmatikah mali namigi in nasveti

Z ohranjanjem pravilnega tlaka vaših pnevmatik, boste zmanjšali vaše tekoče stroške. Premalo napolnjene pnevmatike so dojemljive za pregrevanje, porabijo več goriva in se hitreje obrabijo. Prav tako lahko previsok tlak skrajša  življenjsko dobo pnevmatike, poslabša oprijem in povzroča težave pri krmiljenju.
Z ohranjanjem pravilnega tlaka vaših pnevmatik, boste zmanjšali vaše tekoče stroške. Premalo napolnjene pnevmatike so dojemljive za pregrevanje, porabijo več goriva in se hitreje obrabijo. Prav tako lahko previsok tlak skrajša  življenjsko dobo pnevmatike, poslabša oprijem in povzroča težave pri krmiljenju. 

• OBRABA
​​​​​​​
S pnevmatiko, ki je napolnjena z 20 % prenizkim tlakom,  lahko prevozimo do 20 % manj kilometrov. To pomeni izgubo 8.000 km pri ocenjenih možnih  40.000 km.

• PORABA GORIVA IN CO2 EMISIJE.
Nizek tlak v pnevmatikah poveča porabo goriva in emisije CO2.

avto edito ugodnosti dušika namigi in nasveti

avto edito ugodnosti dušika namigi in nasveti

Dušik: kakšne so prednosti?

Kaj je dušik

Dušik je suh zrak z odstranjenim kisikom. Zrak vsebuje skoraj 79 % dušika.

Kako se uporablja?

  • Večina pnevmatik je napolnjena s stisnjenim zrakom. Vendar so nekateri prodajalci pnevmatik začeli polniti pnevmatike z dušikom.
  • Dušik in stisnjen zrak se lahko mešata.
  • Večina pnevmatik se lahko napolni z zrakom ali dušikom, v kolikor se spoštuje priporočene vrednosti tlaka, ki jih predpiše proizvajalec vozila.
     

Prednosti:

Ko kisik zamenjamo z dušikom, izhaja iz pnevmatik manj zraka, in polnilni tlak ostaja dlje časa visok.

Pregled pnevmatike:

Na žalost obstajajo tudi drugi možni izvori puščanja zraka (stik med pnevmatiko in platiščem, med ventilom, platiščem in kolesom), kar pomeni, da ni zagotovila za ohranitev tlaka, tudi če polnimo z dušikom. Tlak in splošno stanje pnevmatike je treba redno preverjati.

Avto edito ventilski namigi in nasveti

Avto edito ventilski namigi in nasveti

Ventil: kaj moram vedeti?

Kakšna je vloga ventila?

  • Zagotavlja ohranjanje ustreznega tlaka v pnevmatiki.
  • Preprečuje vdor vlage v pnevmatiko.
  • Kapica ventila je še posebej pomembna, saj preprečuje, da bo prašni delci zamašili ventil. Priporočamo visokokakovosten kapice venitla.

 

Staranje in poškodbe

  • Ventili so po navadi narejeni iz gume, zato se sčasoma starajo.
    Pri visokih hitrostih se lahko poškodujejo, kar povzroči uhajanje zraka iz pnevmatik.

 

Kdaj naj zamenjam ventile?

Vedno, ko kupite nove pnevmatike.

 

Potrebujete dodatno pomoč?