r3a1 header def

Kaj storiti s prazno pnevmatiko?

Namigi & nasveti za pnevmatike za osebna, SUV in lahka tovorna vozila

Za prazno pnevmatiko je možnih več razlogov. Pogosto je izguba tlaka v pnevmatiki posledica predrtja ali poškodbe bočnice pnevmatike, lahko pa gre tudi za puščanje ventila, kapice ventila ali celo kolesa. Kaj morate torej storiti, ko se vam pnevmatika izprazni? Pojdimo k bistvu zadeve.

Kako vem, ali je moja prazna pnevmatika posledica predrtja?

Prazna guma je morda posledica predrtja. Vzrok za predrtje je lahko žebelj, oster tujek, preko katerega ste zapeljali, udarec v bočnico ali puščanje ventila.

Znaki, da imate predrto pnevmatiko:

● Počasno ali težko krmiljenje
● Navidezni upor v avtomobilu pri počasnem kotaljenju
● Nenehno vlečenje v eno smer
● Povečan hrup zaradi ene pnevmatike med zavijanjem
● Opozorilo sistema za nadzor tlaka v pnevmatikah
● Ko se približate avtomobilu, opazite, da ne stoji ravno
● Pnevmatika, ki je videti bolj deformirana, ko je na tleh

46129044 m

V tem primeru je priporočljivo, da zamenjate pnevmatiko (ali vam jo zamenjajo) in predrto pnevmatiko pokažete strokovnjaku.

Je vožnja s predrto pnevmatiko varna?

Ne. Vsako predrtje pnevmatike, ne glede na velikost, mora preveriti usposobljen strokovnjak. Poškodovane pnevmatike ni varno ponovno napolniti, ker obstaja nevarnost, da pnevmatika poči eksplodira, ko ste v njeni bližini. Če vozite s poškodovano pnevmatiko, lahko ogrozite sebe, sopotnike in druge udeležence v prometu, saj se bo vozilo pri vožnjo morda neobičajno obnašalo, pnevmatika pa lahko tudi poči.

map search desktop

Poiščite trgovino s pnevmatikami blizu vas v sekundah

Išči po
Naslov, mesto ali poštna številka
Avtomobil
  • Avtomobil
  • Motorno kolo
Ugotovi mojo lokacijo
Išči

Poškodba bočnice pnevmatike

Manjše poškodbe tekalne plasti, ki so oddaljene od ramen in bočnice pnevmatike, je pogosto mogoče popraviti. Ko pa pride do predrtja ali raztrganine kjer koli v bližini ali na bočnici, manjših popravil ni mogoče izvesti. V takšnih primerih je potrebno, če želimo, da bo pnevmatika še uporabna, izvesti popravilo bočnice, ki se imenuje večje popravilo, da bo bočnica zagotovo dovolj ojačana, a kljub temu še prožna. Pogosto tovrstno popravilo pri pnevmatikah za osebna vozila ni ekonomično in malo prodajalcev pnevmatik razpolaga s potrebno opremo. Zato bi bilo morda bolje, da pnevmatiko zamenjate z novo.

Popravila pnevmatik za osebna vozila naj opravljajo samo usposobljeni strokovnjaki. Serviser lahko zavrne popravilo vaših pnevmatik iz več razlogov, na primer, če sumi, da ste vozili s pnevmatiko, ko je bila slabo - premalo napolnjena.

Obstajajo številni dodatni razlogi, zaradi katerih pnevmatike morda ni mogoče popraviti. Če opazite kaj od navedenega v nadaljevanju, vaša pnevmatika ni primerna za popravilo in jo je treba zamenjati:

● Manj kot 1,6 mm ostanka globine profila v osrednji ¾ širine profila
● Poškodbe ali oslabelost noge pnevmatike ali strukture, vključno z notranjo korozijo, ki jo povzroči vlaga, ki vstopa skozi ureze.
● Starana guma
● Več predhodnih prebojev

Imam prazno pnevmatiko, ki ni predrta ali poškodovana

V tem primeru lahko pride do puščanja pri ventilu ali kolesu, ali pa vaše pnevmatike potrebujejo bolj redno vzdrževanje. Naravno je, da pnevmatike sčasoma nekoliko izgubijo polnilni tlak. Kot del rednega nadzora pnevmatik se lahko tlak v pnevmatikah občasno poviša, če tlak ni padel do takšne vrednosti, da bi lahko poškodoval pnevmatiko.

Priporočljivo je, da se tlak v pnevmatikah preverja vsaj enkrat mesečno in pred kakršnimi koli daljšimi potovanji. S tem spremljanjem se tudi ugotovi, ali je prišlo do spremembe stopnje izgube polnilnega tlaka, kar bi lahko zahtevalo preiskavo vzroka zato.

tyre pressure

Vendar pa lahko izguba tlaka, če je ne nadziramo, sčasoma povzroči znatno prenizek polnilni tlak, kar predstavlja več tveganj:

● Prenizek zračni tlak skrajša življenjsko dobo tekalne plasti s povečanjem stopnje obrabe na splošno, zlasti pa na zunanjih robovih (ali ramenih) pnevmatike.
● Prenizek zračni tlak lahko povzroči tudi prekomerno upogibanje in pregrevanje, kar poveča stopnjo obrabe gume, hkrati pa oslabi strukturo pnevmatike.
● Prenizek zračni tlak lahko vpliva na vodljivost in zmogljivost, na primer pri močnem zaviranju, zlasti v mokrem vremenu.
● Prenizek zračni tlak zaradi višjega kotalnega upora pnevmatik poveča porabo goriva, kar pomeni pogostejše ustavljanje na bencinskih servisih in višje stroške goriva.

Da bi se izognili tem težavam, je pomembno, da redno preverjate tlak v pnevmatikah, ne glede na vrsto vozila, ki ga vozite.

Katere pnevmatike lahko preprečijo predrtje?

Pnevmatike Michelin s tehnologijo Selfseal® preprečujejo izgubo tlaka zaradi prebojev tekalni plasti in takoj zaprejo preboje tekalne plasti s premerom manj kot 6 mm. To ščiti pnevmatiko za omejeno obdobje, dokler predrtja ni mogoče popraviti.

Pnevmatike MICHELIN ZP so označene z logotipom ZP na bočnici. Imajo ojačano bočnico, ki podpira obremenitev za omejeno obdobje v primeru izgube polnilnega tlaka.

S pnevmatiko MICHELIN ZP lahko nadaljujete z vožnjo, vendar z največjo hitrostjo 80 km/h na razdalji največ 80 km, da boste lahko našli prodajalca za popravilo ali zamenjavo pnevmatike. Če je predrtih več kot ena pnevmatika, ne smete nadaljevati vožnje

Več o runflat pnevmatikah (pnevmatike, s katerimi lahko vozimo brez zračnega tlaka).

Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče