avto pasica preveri poravnavo mojih koles namigi in nasveti

Poravnava koles, uravnoteženje koles: kdaj je potrebno?

Namigi & nasveti za pnevmatike za osebna, SUV in lahka tovorna vozila

Nepravilna poravnava koles ali uravnoteženje koles lahko vplivata na vašo varnost in življenjsko dobo pnevmatik ter povzročita stroške, ki se jim je mogoče izogniti.

V tem članku bomo podrobno preučili, kaj je uravnoteženje koles in kdaj ga je treba opraviti. Pogledali bomo tudi posledice nepravilne poravnave koles in kako jo odpraviti.

Uravnoteženje koles

Kaj je uravnoteženje koles?

Ko govorimo o uravnoteženju koles, pravzaprav govorimo o enoti pnevmatike + platišče. Kolo je lahko neuravnoteženo, če je en del pnevmatike ali platišča težji ali lažji od drugih. Prav ta neenakomerno razporejena masa ustvarja neravnovesje.

Uravnoteženje koles je poseg, katerega cilj je kompenzirati kolo z maso, da se vzpostavi ravnovesje in da je vrtenje optimalno.

Kako postanejo kolesa neuravnotežena?

Ko so pnevmatike nameščene, če pride do rahlega neravnovesja v pnevmatiki ali kolesu in ti učinki se lahko dejansko združijo, pogosto pride do tega, da povečajo dinamično neravnovesje. Zato je treba dinamično uravnoteženje sistematično izvajati vsakič, ko se pnevmatike zamenjajo ali vgradijo.

Uravnoteženje je povezano z montažo. Strokovnjaki ga sistematično izvajajo pri montaži pnevmatik.

Zakaj je uravnoteženje koles pomembno?

Vsako dovolj veliko neravnovesje v sklopu koles in pnevmatik lahko pri določenih hitrostih povzroči tresljaje v vzmetenju in strukturi vozila. Takšne vibracije lahko povzročijo ne le neprijetno vožnjo, temveč tudi pospešijo obrabo tekalne plasti pnevmatik in drugih komponent vzmetenja vozila.

Prezgodnja obraba vodi do višjih stroškov, saj bo treba pnevmatiko predčasno zamenjati. Z uravnoteženjem koles se boste izognili neprijetnostim neudobnih tresljajev v avtomobilu in prezgodnjim stroškom zamenjave neenakomerno obrabljenih pnevmatik.

Kako vem, da moja kolesa niso uravnotežena?

Najpomembnejši signal je, ko med vožnjo opazite tresljaje, ki povzročajo nelagodje. Te tresljaje lahko opazite na volanu, tleh, armaturni plošči ali sedežih.

Neuravnoteženost se včasih čuti šele, ko dosežete določene hitrosti, ki na primer predstavljajo naravne frekvence tresljajev v sistemih vzmetenja in  v strukturi vozila.

Kdaj je potrebno uravnoteženje koles?

Uravnoteženje je potrebno vedno pri montaži pnevmatik.

Če ste s kolesom zadeli robnik, se je lahko poškodovalo platišče in bo morda treba kolo ponovno uravnotežiti. Če ste v dvomih, naj to preveri strokovnjak.

Kako poteka uravnoteženje koles?

Strokovnjak s strojem za uravnoteženje koles zazna neuravnotežena področja sklopa pnevmatike in platišča. Nato namesti uteži na zunanjo ali notranjo stran platišča, na mesta, ki jih zazna stroj, da izravna neravnovesje.
- Na jeklenih platiščih: profesionalne kaveljske uteži na prirobnicah platišča.
- Na aluminijastih platiščih: strokovnjak namesti uteži na lepilne trakove za naperami, da ne poškoduje platišča.

Uravnoteženje koles v moji bližini

Če ste opazili vibracije ali želite zamenjati pnevmatike, lahko poiščete strokovnjaka v vaši bližini z uporabo našega iskalnika trgovcev.

Poravnava koles

Kaj je poravnava koles?

Za razliko od uravnoteženja, ki se običajno nanaša na sklop pnevmatike in kolesa, je poravnava v resnici povezana z vzmetenjem vozila. Poravnava vzmetenja vašega vozila pomeni prilagajanje previsnih kotov koles glede na specifikacije proizvajalca. To vključuje prilagajanje poravnave in kotov koles, kot je podrobneje razloženo spodaj.

To je zapletena operacija, ki jo mora opraviti specialist.

Kako vem, da kolesa vozila niso ustrezno poravnana?

Neenakomerna obraba pnevmatik ali kratka življenjska doba pnevmatik sta signala, ki lahko kažeta na težave s poravnavo koles.

Če, na primer, opazite, da je rama pnevmatike bolj obrabljena kot pri ostalih pnevmatikah, je nujno, da preverite in po potrebi prilagodite poravnavo vzmetenja vašega vozila.

Na teh slikah so označena področja pnevmatike, ki so prizadeta: 

Nepravilna obraba pnevmatik pomeni, da je potrebna poravnava koles

(1) Grebenasta obraba s štrlečimi robovi kaže na neustrezno poravnavo koles.
(2) Pospešena obraba na eni strani tekalne plasti pnevmatike, na notranji ali zunanji strani, lahko kaže na nepravilno nastavitev previsnih kotov

Nepravilna poravnava lahko povzroči:

• spremembe pri obnašanju vozila, zlasti slabši oprijem na cesti, kar ogroža varnost potnikov (vozilo se nagiba k vlečenju na eno stran ceste);
• prezgodnjo obrabo pnevmatik, potrebno jih bo predčasno zamenjati;
• prekomerno porabo goriva.

Kako pride do nepravilne poravnave koles?

Nepravilna poravnava je lahko posledica naleta na robnik, vožnje v udarno jamo ali resnejših situacij, kot so nesreče.

Zakaj je pomembno prilagoditi poravnavo koles?

Ustrezno nastavljena poravnava koles pomaga optimizirati vodljivost vozila in življenjsko dobo pnevmatik.

Poleg tega prihranite denar, ker:

• vaše pnevmatike trajajo dlje
• porabite manj goriva.

Kako prilagodim poravnavo koles?

To mora opraviti strokovnjak, z ustrezno opremo, ki opravi potrebne prilagoditve v skladu s priporočili proizvajalca, da optimizira obnašanje vozila.

Med preverjanjem geometrije vozila se preverjajo različne nastavitve, vključno z vzporednostjo in previsom koles, ki neposredno vplivata na življenjsko dobo pnevmatik.

1/ Nastavitev ali poravnava

Nastavitev ali poravnava se nanaša na kolesa na isti osi.

Levo: sprednji kolesi imajo napako "toe-in" (stekanje): se stekajo navznoter.
Desno: sprednja kolesa imata napako "opening" (odpiranje) in se stekata navzven.

wheel alignment
parallelisme

Levo:V državah, kjer ljudje vozijo po levi, se zgodi ravno nasprotno. Voznik kompenzira s krmiljenjem v desno, kar predčasno izrabi desno pnevmatiko.

Desno:  V državah, kjer ljudje vozijo po desni strani ceste, naklon ceste vleče avto na desno stran. Voznik zato za kompenzacijo zavije rahlo v levo. V tem primeru bo najbolj obrabljena pnevmatika na levi strani.

2/ Previs

Previs je naklon kolesa od navpičnice pri pogledu na vozilo od spredaj.
Levo: Na levi negativni previs,

Desno: na desni pa pozitiven.

camber

Če je ta kot prevelik, se bo pnevmatika neenakomerno obrabila.

- Pozitivni previs je, ko se vrh kolesa odmakne od vozila. Prevelik naklon pnevmatike obrabi pnevmatiko na zunanjem robu.

- Negativni previs je, ko je vrh kolesa nagnjen proti notranjosti vozila. Prevelik negativni previs povzroči obrabo pnevmatike na notranjem robu.

Previsni kot se preuči in prilagodi za vsako vozilo, da leži pnevmatika čim bolj ravno na tleh pri vožnji naravnost in v zavojih. Če je med prednjimi kolesi prevelika razlika v previsnih kotih, bo vozilo nagnjeno k ostremu vlečenju v eno stran.

Kdaj je potrebno preveriti poravnavo koles?

Priporočljivo je, da preverite poravnavo koles, ko opazite neenakomerno obrabo pnevmatik, če zaznate kakršno koli spremembo v vodljivosti ali krmiljenju in pri montaži novih pnevmatik.

Obrabljenost pnevmatik se preverja med tehničnim pregledom vozila. Če tehnik opazi nenormalno obrabo, vam lahko svetuje, da preverite pravilnost poravnave koles.

microsoftteams image 10

Poravnava koles v moji bližini

Naš iskalnik prodajalcev vam bo v pomoč, da boste našli strokovnjaka za pnevmatike v bližini.

map search desktop

Poiščite trgovino s pnevmatikami blizu vas v sekundah

Išči po
Naslov, mesto ali poštna številka
Avtomobil
  • Avtomobil
  • Motorno kolo
Ugotovi mojo lokacijo
Išči
Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče