Letne pnevmatike? Celoletne pnevmatike? Zimske pnevmatike? Morda je težko razumeti terminologijo pnevmatik in poiskati kategorijo pnevmatik, ki najbolje ustrezajo vašim potrebam. Pnevmatike so razvrščene v tri glavne kategorije, vsaka ima posebne značilnosti, prednosti in omejitve. Pri odločitvi, katere so prave za vas, je pomembno razumeti kaj pomenijo različne kategorije pnevmatik.
Različne vrste pnevmatik: kako izbrati
Kot edina stična točka vašega vozila s cestiščem, prenašajo pnevmatike energijo motorja na cestno površino, zagotavljajo stabilnost smeri in učinkovito zaviranje, vzdržujejo težo prenosov in absorbirajo udarce. Z drugimi besedami: ohranjajo vas varne med vožnjo. Zato je tako pomembno, da med različnimi vrstami pnevmatik izberete ustrezne. Naj si gre za standardno vozilo, 4x4 ali pa SUV, za vsa vozila so določene velikosti pnevmatik, kot tudi kategorija hitrosti in indeks nosilnosti pnevmatike. Za konec, za pravilno odločitev morate upoštevati tudi vremenske razmere v vaši regiji in njihov vpliv na zmogljivost pnevmatik. Najprej se boste morali odločiti med tremi različnimi kategorijami pnevmatik:
- zimske pnevmatike, primerne za temperature pod 7 °C;
- letne pnevmatike, ki dobro delujejo na suhih in mokrih cestnih površinah pri temperaturah nad 7 °C;
- celoletne pnevmatike, zasnovane za uporabo skozi vse leto in v različnih vremenskih pogojih.
Letne pnevmatike
Te pnevmatike, gotovo najbolj prepoznavna vrsta, so zasnovane za delovanje pri temperaturah nad 7 °C (ko so najbolj zmogljive), tako na suhih kot tudi mokrih površinah.
Zasnovane so tako, da dajejo odlične rezultate, kar se tiče:
-
udobja in izkoristka goriva za cestne pnevmatike,
-
oprijema in vzdržljivosti na dirkališčih v primeru pnevmatik Super Sport
Pomanjkljivosti: svojo nalogo opravljajo slabše na hladnih površinah, in niso primerne za zasnežene ceste
Gain moyen en distance de freinage d’un pneu été par rapport à un pneu certifié hiver. Freinage sur sol sec de 80 à 0 km/h. Tests TÜV SÜD 2013, en 205/55 R16 H, réalisés entre 13°C et 26°C.
Gain moyen en distance de freinage d’un pneu été par rapport à un pneu certifié hiver. Freinage sur sol mouillé de 80 à 0 Km/h. Tests TÜV SÜD 2013, en 205/55 R16 H, réalisés entre 20°C et 23°C.
Zimske pnevmatike:
Prednosti zimskih pnevmatik: zasnovane so za uporabo pri temperaturah pod 7 °C, in se zelo dobro spoprijemajo z mokrimi in zasneženimi površinami. Najpogosteje se uporabijo za zamenjavo letnih pnevmatik za zimsko sezono. Pomanjkljivosti: svojo nalogo opravljajo slabše pri temperaturah nad 7 °C in lahko proizvajajo malo več hrupa, zato je bolje, da jih poleti zamenjate z letnimi pnevmatikami.
Menjava pnevmatik dvakrat letno je lahko nadležna, zato boste morda začeli razmišljati o celoletnih pnevmatikah, če ustrezajo vašim potrebam.
Gain moyen en distance de freinage d’un pneu hiver par rapport à un pneu été. Freinage sur sol mouillé de 80 à 0 Km/h. Tests TÜV SÜD 2013, en 205/55 R16 H, réalisés à 5°C.
Gain moyen en distance de freinage d’un pneu hiver par rapport à un pneu été. Freinage sur sol enneigé de 50 à 0 Km/h. Tests TÜV SÜD 2013, en 205/55 R16 H, réalisés à -5°C.
Celoletne pnevmatike
Celoletne pnevmatike postajajo v zadnjih letih vse bolj popularne, najverjetneje zaradi njihove hibridne zasnove, ki jim omogoča, da delujejo dobro v širšem razponu vremenskih razmer kakor letne ali zimske pnevmatike. So precej bolj varne za voznike, ki so vajeni uporabe letnih pnevmatik skozi vse leto, kar v teh časih velja za večino evropskih voznikov. Tistim pa, ki so navajeni, da vsako leto menjajo letne pnevmatike z zimskimi, izbira celoletnih pnevmatik (če vozne razmere to dopuščajo) olajša življenje s tem, da lahko vse leto uporabljajo iste pnevmatike in menjava vsakih šest mesecev ni več potrebna.