
Poškodba bočnice pnevmatike: kaj storiti?
Poškodba bočnice pnevmatike: kaj storiti?
Pod določenimi pogoji se lahko bočnica pnevmatike poškoduje v večji ali manjši meri. Kakšna vrsta poškodbe? Kdaj se pojavi? Kaj storiti glede tega? Kako se temu izogniti? V tem članku podajamo odgovore na vsa ta vprašanja.
Obstaja 6 glavnih kategorij poškodb bočnice:
Na bočnici vaših pnevmatik se lahko pojavijo praske.
Če so številne in/ali izrazite, naj pnevmatike pregleda strokovnjak.
Urez v bočnici pnevmatike je lahko bolj ali manj globok.
Od tega bo odvisna resnost ureza. Nestrokovnjak bo globino ureza težko ocenil.
Upoštevajte, da se lahko tovrstna poškodba pnevmatike pojavi na notranji strani bočnice (ki ni vidna, ko vozilo pregledate) pnevmatike kot tudi na zunanji bočnici.
Iz teh razlogov je po vožnji čez ostre elemente (npr. ostro kamenje) priporočljivo, da preverite svoje pnevmatike in se prepričate, da so brez ureznin.
Ko vaše vozilo zapelje na robnik, bodisi od spredaj, bodisi pod kotom, ali v luknjo, se lahko na bočnici pnevmatike pojavi izboklina.
Izgleda kot mehurček, ki se oblikuje na bočnici pnevmatike.
To je verjetno eden najbolj zaskrbljujočih signalov, saj predstavlja resnično nevarnost.
Vožnja v luknjo lahko povzroči tudi izboklino na bočnici pnevmatike. Poskusite se izogniti luknjam, ki jih vidite na cesti!
Če naletite na robnik ali luknjo, morate pnevmatike pregledati in ugotoviti, če so morda poškodovane.
Pojav mehurčka na bočnici pnevmatike pomeni, da je bil sloj karkase za gumo predrt. To lahko privede do hitre izgube tlaka, če mehurček poči. Če se to zgodi med hitro vožnjo, na primer po avtocesti, nenadna izguba zraka iz pnevmatike lahko povzroči izgubo nadzora nad vozilom in povzroči nesrečo.
Tako kot pri urezninah se lahko pojavi izboklina na notranji in zunanji strani pnevmatike. To pomeni, da je, ko bosti šli okoli svojega vozila, da ga pregledate, ne boste opazili. Ko pa je pnevmatika izbočena, se običajno pojavijo nenormalne vibracije. To je znak, ki ga ne smete jemati zlahka in vaše pnevmatike mora nujno pregledati strokovnjak.
Ne. Ker so zasnovani z naklonom za vožnjo navzgor in navzdol, lahko poškodujejo vzmetenje, ne pa tudi pnevmatik.
Razpoke na bočnici so znak staranja, pa tudi izpostavljenosti vaših pnevmatik soncu in ozonu.
Drug vzrok je lahko čiščenje bočnice pnevmatik. Če za sijaj pnevmatik uporabljate kemikalije, se lahko s tem odstrani zaščitna sredstva in vaše pnevmatike so hitreje izpostavljene pokanju.
Pojav razpok na bočnici pnevmatike je opozorilni znak, da se pnevmatika bliža koncu življenjske dobe in da se morate pripraviti na menjavo pnevmatik. Za nasvet lahko prosite strokovnjaka.
Povsem normalno je, da pri radialnih pnevmatikah (večina pnevmatik) opazimo rahle deformacije, vendar to ne vpliva na njihovo zmogljivost.
Bočnica vaših pnevmatik je sestavljena iz številnih komponent, vključno z vložki (tekstilnimi ali kovinskimi)
Pogosto boste lahko opazili rahlo deformacijo na mestu, kjer se sloji prekrivajo.
Pri predrtju tekalne plasti pnevmatike (delu, ki je v stiku s podlago) (na primer z žeblji), je popravilo možno.
Luknja se zapolni in ko je pnevmatika ponovno sestavljena, je vožnja s pnevmatiko ponovno možna, z enako zmogljivostjo.
Drugače pa je pri bočnici pnevmatike. Če je bočnica preluknjana ali razrezana, pnevmatike ni mogoče popraviti, ni mogoče ponovno vzpostaviti sposobnosti deformiranja - gibkosti pnevmatik, ki je potrebna za optimalno delovanje. V tem primeru je treba pnevmatiko zamenjati.