microsoftteams image

Poškodba bočnice pnevmatike: kaj storiti?

Namigi & nasveti za pnevmatike za osebna, SUV in lahka tovorna vozila

Pod določenimi pogoji se lahko bočnica pnevmatike poškoduje v večji ali manjši meri. Kakšna vrsta poškodbe? Kdaj se pojavi? Kaj storiti glede tega? Kako se temu izogniti? V tem članku podajamo odgovore na vsa ta vprašanja.

Kakšne vrste poškodb bočnice pnevmatike lahko nastanejo?

Obstaja 6 glavnih kategorij poškodb bočnice:

1 - Praske in zareze na bočnici pnevmatike

tyre scratches & nicks

Na bočnici vaših pnevmatik se lahko pojavijo praske.

Če so številne in/ali izrazite, naj pnevmatike pregleda strokovnjak.
 

2 - Rezi na bočnici pnevmatike

tyre cuts

Urez v bočnici pnevmatike je lahko bolj ali manj globok.

Od tega bo odvisna resnost ureza. Nestrokovnjak bo globino ureza težko ocenil.

  • Če je rez globok, je morda poškodoval sloj karkase, ki leži pod gumo in pomaga zadrževati tlak. Če je poškodovan sloj karkase, obstaja nevarnost nenadne izgube tlaka. V tem primeru pnevmatike ni mogoče popraviti in jo je treba zamenjati.

 

  • Če urez ni globok, morda ne predstavlja neposredne nevarnosti, vendar se lahko stopnjuje in ogrozi vašo varnost.

 

Upoštevajte, da se lahko tovrstna poškodba pnevmatike pojavi na notranji strani bočnice (ki ni vidna, ko vozilo pregledate) pnevmatike kot tudi na zunanji bočnici.

Iz teh razlogov je po vožnji čez ostre elemente (npr. ostro kamenje) priporočljivo, da preverite svoje pnevmatike in se prepričate, da so brez ureznin.

3 - Izbokline in mehurčki na bočnici pnevmatike

Avto edito infografika izboklinamehurček namigi in nasveti

Ko vaše vozilo zapelje na robnik, bodisi od spredaj, bodisi pod kotom, ali v luknjo, se lahko na bočnici pnevmatike pojavi izboklina.

Izgleda kot mehurček, ki se oblikuje na bočnici pnevmatike.

To je verjetno eden najbolj zaskrbljujočih signalov, saj predstavlja resnično nevarnost.

Pri primerjavi preverite robustnost pnevmatik
Poškodbe pnevmatike zaradi lukenj na cesti

Vožnja v luknjo lahko povzroči tudi izboklino na bočnici pnevmatike. Poskusite se izogniti luknjam, ki jih vidite na cesti!

Če naletite na robnik ali luknjo, morate pnevmatike pregledati in ugotoviti, če so morda poškodovane.

Zakaj je izboklina pnevmatike nevarna?

Pojav mehurčka na bočnici pnevmatike pomeni, da je bil sloj karkase za gumo predrt. To lahko privede do hitre izgube tlaka, če mehurček poči. Če se to zgodi med hitro vožnjo, na primer po avtocesti, nenadna izguba zraka iz pnevmatike lahko povzroči izgubo nadzora nad vozilom in povzroči nesrečo.

Tako kot pri urezninah se lahko pojavi izboklina na notranji in zunanji strani pnevmatike. To pomeni, da je, ko bosti šli okoli svojega vozila, da ga pregledate, ne boste opazili. Ko pa je pnevmatika izbočena, se običajno pojavijo nenormalne vibracije. To je znak, ki ga ne smete jemati zlahka in vaše pnevmatike mora nujno pregledati strokovnjak.

Ali lahko ležeči policaji (hitrostne ovire) poškodujejo pnevmatike in povzročijo izboklino?

Ne. Ker so zasnovani z naklonom za vožnjo navzgor in navzdol, lahko poškodujejo vzmetenje, ne pa tudi pnevmatik.

4 - Razpoke na bočnici pnevmatike

2

Razpoke na bočnici so znak staranja, pa tudi izpostavljenosti vaših pnevmatik soncu in ozonu.

Drug vzrok je lahko čiščenje bočnice pnevmatik. Če za sijaj pnevmatik uporabljate kemikalije, se lahko s tem odstrani zaščitna sredstva in vaše pnevmatike so hitreje izpostavljene pokanju.

Pojav razpok na bočnici pnevmatike je opozorilni znak, da se pnevmatika bliža koncu življenjske dobe in da se morate pripraviti na menjavo pnevmatik. Za nasvet lahko prosite strokovnjaka.

5 - Tyre sidewall slight deformation

3

Povsem normalno je, da pri radialnih pnevmatikah  (večina pnevmatik) opazimo rahle deformacije, vendar to ne vpliva na njihovo zmogljivost.

Bočnica vaših pnevmatik je sestavljena iz številnih komponent, vključno z vložki (tekstilnimi ali kovinskimi)

 

Pogosto boste lahko opazili rahlo deformacijo na mestu, kjer se sloji prekrivajo.

6 - Predrta bočnice pnevmatike

Pri predrtju tekalne plasti pnevmatike (delu, ki je v stiku s podlago) (na primer z žeblji), je popravilo možno.
Luknja se zapolni in ko je pnevmatika ponovno sestavljena, je vožnja s pnevmatiko ponovno možna, z enako zmogljivostjo.

Drugače pa je pri bočnici pnevmatike. Če je bočnica preluknjana ali razrezana, pnevmatike ni mogoče popraviti, ni mogoče ponovno vzpostaviti sposobnosti deformiranja - gibkosti pnevmatik, ki je potrebna za optimalno delovanje. V tem primeru je treba pnevmatiko zamenjati.

map search desktop

Poiščite trgovino s pnevmatikami blizu vas v sekundah

Išči po
Naslov, mesto ali poštna številka
Avtomobil
  • Avtomobil
  • Motorno kolo
Ugotovi mojo lokacijo
Išči

Kako preprečiti poškodbe bočnice pnevmatike

tyre sidewall damage
  • Prepričajte se, da so vaše pnevmatike napolnjene do priporočenega tlaka (običajno so informacije navedene v priročniku za vozilo ali na nalepki na voznikovih vratih)
  • Izogibajte se naletu na robnike
  • Izogibajte se vožnji v luknje
  • Redno pregledujte svoje pnevmatike glede razpok, ureznin, raztrganin ali izboklin
  • Izogibajte se čiščenju bočnic pnevmatik s čistilnimi sredstvi, zlasti s tistimi, ki vsebujejo silikon.
Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče