manufacturing

Proizvodnja in recikliranje pnevmatik

Namigi & nasveti za pnevmatike za osebna, SUV in lahka tovorna vozila

Pnevmatike: štirje gumijasti obroči, ki vas lahko popeljejo na tisoče kilometrov, prenašajo težka bremena in se kotalijo po skalnatih, mokrih, zasneženih ali poledenelih cestah. Kako so izdelane gume? Kako recikliranje pnevmatik vpliva na naš proizvodni proces? Poiščite odgovore v tem članku.

Proizvodnja pnevmatik

manufacturing full
Od surovin do pnevmatik

Pri izdelavi naših pnevmatik začnemo z več kot 200 surovinami, pri čemer pazimo, da uporabljamo vse bolj trajnostne materiale.

Iz teh surovin se najprej izdelajo materiali z zelo specifičnimi mehanskimi in kemičnimi lastnostmi. Prav te lastnosti nam omogočajo dobre zmogljivosti. Zlasti: dober oprijem, moč in dobro vzdržljivost

Iz teh materialov nato oblikujemo sestavljen izdelek z dvema ciljema:

1 - Zmanjšanje količine uporabljenega materiala
Manj materiala uporabljamo, bolj omejujemo vpliv pnevmatike v celotnem življenjskem ciklu.

2 - Pridobitev najboljših zmogljivosti
Zasnova naših pnevmatik pomeni sestavljanje teh materialov na najbolj preudaren način, da bodo delovale z najboljšimi lastnimi zmogljivostmi.

Optimizacija vpliva na okolje in delovnih pogojev

Naš industrijski proizvodni sistem je s ciljem doseganja zmogljivosti organiziran tako, da:

● Optimiziramo vpliv na okolje
Naša ambicija je do leta 2050 doseči ogljično nevtralnost v celotni proizvodni bazi. Od leta 2010 smo dosegli pomemben napredek. Naš cilj do leta 2030 je SBTi (znanstveno podprti cilji) potrdil kot ambiciozen in skladen s cilji Pariškega sporazuma, postal pa je še bolj ambiciozen.

● Optimizacija delovnih pogojev za zagotovitev dobre kakovosti življenja - delovnih pogojev za MICHELINOVE zaposlene.

Izdelek z enakimi zmogljivostmi v različnih državah

Naš industrijski proces nam omogoča identično reprodukcijo izdelkov v mednarodnem merilu. Tako ima pnevmatika MICHELIN popolnoma enako raven zmogljivosti, ne glede na to, ali je izdelana v Združenih državah, na Kitajskem ali v Evropi.

Koraki postopka izdelave pnevmatik

1- Razumevanje s pomočjo raziskave
Da zagotovimo, da naše pnevmatike ustrezajo potrebam vseh uporabnikov, preučujemo uporabo pnevmatik in vozne navade ljudi.

2- Razvijanje in mešanje materialov
V pnevmatiki je več kot 200 sestavin, ki imajo ključno vlogo pri varnosti, izkoristku goriva, zmogljivosti in varovanju okolja. Njihov odstotek se razlikuje glede na vrsto pnevmatike, ki jo je treba izdelati.

Te komponente so razdeljene v pet skupin:

● Naravna guma: glavna sestavina slojev tekalne plasti
● Sintetična guma: del tekalne plasti pnevmatik za osebna, lahka tovorna vozila in vozila 4x4. V teku so raziskave za razvoj sintetičnega kavčuka (ki je bistvenega pomena za doseganje ciljnih zmogljivosti), tako da se pri proizvodnji uporabijo bolj trajnostni materiali kot nafta ali plin.
● Saje in silicijev dioksid: uporabljajo se kot sredstvo za ojačanje, za izboljšanje vzdržljivosti. Te komponente je mogoče reciklirati. Ob koncu življenjske dobe pnevmatike jih je mogoče obdelati in ponovno uporabiti za izdelavo novih pnevmatik.
● Kovinske žice in tekstilna vlakna za ojačanje: "okostje" pnevmatike, ki tvori geometrijsko obliko in zagotavlja togost. Kovino je mogoče tudi reciklirati, v teku pa so raziskave o ponovni uporabi nekaterih tekstilij, ki izvirajo iz potrošniških izdelkov, ki niso pnevmatike, za proizvodnjo novih pnevmatik.
● Številna kemična sredstva: za edinstvene lastnosti, kot sta nizek kotalni upor ali izjemno dober oprijem

3- Oblikovanje
S simulacijami testiramo in izberemo najboljše koncepte pnevmatik, ki jih je treba razviti. Težavo predstavlja zmanjšanje količine materiala za izpolnjevanje meril glede zmogljivosti. Te simulacije nam omogočajo napovedovanje zmogljivosti, ki bo nato potrjena s testi.

4- Proizvodnja
Vsako pnevmatiko izdelamo in reproduciramo v najbolj optimiziranih možnih oblikah z optimalno stopnjo zmogljivosti tako za proizvod kot za gospodarski vidik.

5- Kontrola kakovosti
Nadzor kakovosti ni končni korak. Kakovost merimo skozi celoten proces.
Kakovost je treba spoštovati na vseh stopnjah: pri načrtovanju, proizvodnji in distribuciji.

What is the structure of a tyre?

infographic tireanatomy 552

Tipična radialna pnevmatika je sestavljena iz devetih glavnih delov.

1- Tesnilna plošča:
Neprepustna plast iz sintetične gume, ki zagotavlja zrakotesnost.

2- Karkasni vložek:
Plast nad tesnilno ploščo, sestavljena iz tankih vrvic (ali kablov) iz tekstilnih vlaken, povezanih v gumo.

3- Spodnji del noge pnevmatike:
Tu se guma pnevmatike oprime kovinskega platišča. Moč motorja in zavorni napor se prenašata z roba pnevmatike na območje stika s površino ceste.

4. Jedro (noga) pnevmatike:
Se trdno oprime platišča pnevmatike, da zagotovi nepredušno prileganje in ohrani pnevmatiko pravilno nameščeno na platišču.

5- Bočnica:
Ščiti bočni del pnevmatike pred udarci ob robnike in cesto ter ima tudi poseben MICHELINOV dizajn. Na bočnici pnevmatike so zapisane pomembne podrobnosti o pnevmatiki, na primer dimenzija pnevmatike in kategorija hitrosti.

6- Karkasni vložek:
V veliki meri določa trdnost pnevmatike. Sestavljen je iz zelo finih, odpornih jeklenih žic, povezanih v gumo. Prav tako je dovolj prožen, da absorbira deformacije, ki jih povzročijo neravnine, udarne jame in druge ovire na cesti.

7- Krovni pas ("nič stopinjski" pas):
Ta pomembna varnostna plast pomaga ohranjati obliko pnevmatike pri hitri vožnji. Da bi preprečili centrifugalno raztezanje pnevmatike, so ojačani kordi na osnovi najlona vdelani v plast gume in nameščeni po obodu pnevmatike.

8- Kronski vložki (ali pasovi):
Zagotavljajo togo podlago za tekalno plast.

9- Tekalna plast:
To je del, ki je v stiku s cesto. Pnevmatiki zagotavlja oprijem in oprijem pri obračanju ter je zasnovan tako, da je odporen proti obrabi, obdrsanju in vročini. Njegova skulptura je zasnovana za zelo natančne funkcije (oprijem, odvajanje vode itd.) in vključuje tudi oblikovno dimenzijo, specifično za MICHELIN.

Recikliranje pnevmatik

V začetni fazi načrtovanja se upošteva, da se zmanjša globalni vpliv pnevmatike, vključno s surovinami, proizvodnjo, transportom, uporabo in iztekom življenjske dobe. Vsak korak je skrbno analiziran, da se izboljša globalni vpliv.

Kot bomo razložili tukaj, se pri izdelavi naših pnevmatik upošteva vpliv na okolje, in to z različnih vidikov, ne le z recikliranjem pnevmatik.

Omejitev uporabljenih surovin

Pnevmatika je sposobna prenesti velikanske obremenitve. Dejansko lahko 35 kg pnevmatik, nameščenih na vozilo, prenese 2,5 tone več deset tisoč kilometrov v včasih ekstremnih vremenskih razmerah od -20°C do več kot 40°C.

Da bi dosegli to zmogljivost in hkrati zaščitili okolje, za izdelavo naših pnevmatik uporabljamo minimalno količino materiala.

Kako je omejevanje materiala koristno za okolje?

● Lažja kot je pnevmatika, manjša je poraba energije za kotaljenje. To pomeni manjšo porabo goriva vozila, manj emisij CO2.
● Manj kot je materiala, manj virov moramo pridobiti s planeta in s tem ohranjamo naravne vire.
● Uporaba manj materialov pomeni tudi zmanjšanje količine materialov, ki se prevažajo v proizvodni obrat, in s tem manj potrebne energije in manj emisij CO2 zaradi prevozov.

Zmogljivosti, ki trajajo

Pnevmatike MICHELIN so zasnovane tako, da delujejo do zadnjega kilometra, torej dokler ni dosežen zakonsko predpisan ostanek globine profila - indikator obrabe.
Naše znanje in izkušnje nam omogočajo, da zagotavljamo odlično raven zmogljivosti, dokler ta meja ni dosežena, s čimer se izognemo prezgodnji zamenjavi pnevmatik.
Z uporabo naših pnevmatik do te meje, namesto da bi jih zamenjali prezgodaj, zmanjšate vpliv na okolje, hkrati pa prihranite denar in ohranite dobro zmogljivost pnevmatik.
Naše pnevmatike prikazujejo položaj indikatorjev obrabe z majhnimi oznakami Michelinko (možiček Bibendum), kar olajša preverjanje stopnje obrabe pnevmatik.

Na pnevmatikah Michelin vam majhne izbokline pomagajo pri iskanju indikatorjev obrabe pnevmatik na tekalni površini.

Toda naše razmišljanje o omejevanju vpliva na okolje presega preprosto omejevanje surovin in dolgo življenjsko dobo pnevmatik. Vodi nas tudi k raziskovanju novih načinov recikliranja.

Kako je mogoče ohraniti enako zmogljivost z uporabo recikliranih materialov?

To je ena od možnosti recikliranja, ki jo preučujemo. Vendar ne gre samo za recikliranje komponent drugih pnevmatik ob koncu življenjske dobe, da bi izdelali nove. Razmišljamo tudi o recikliranju komponent iz izdelkov, ki so zelo daleč od pnevmatik, kot na primer plastične steklenice.

Kako je mogoče iz rabljenih komponent pnevmatik izdelati druge izdelke?

Ta druga možnost recikliranja se nanaša na proizvodnjo izdelkov za druge namene, kot so na primer teniška igrišča, ne le za ceste.

Cilj je, da se lahko materiali iz rabljenih pnevmatik uporabijo kot drugo življenje v obliki, ne kot pnevmatike, v okviru ustrezne in združljive ponovne uporabe.

tennis

Kam odložiti pnevmatike, ko so izrabljene?

Obnova pnevmatik: Najlažji način je, da jih prinesete k lokalnemu prodajalcu.
MICHELINOVA partnerska podjetja so odgovorna za zbiranje rabljenih pnevmatik za recikliranje. S tem postopkom lahko pridobimo koščke pnevmatik in jih spremenimo v dragocene materiale, ki jih lahko uporabimo za izdelavo novih pnevmatik.

V Franciji, na primer, z zbirališč odpadkov prevažajo pnevmatike v centre, ki so odgovorni za njihovo preusmeritev za razne načine recikliranja. Isti postopek velja v večini svetovnih držav.

best tyre ranking

Oglejte si naše nagrajene pnevmatike

Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče