tyre repair

Popravilo pnevmatik: je mojo pnevmatiko mogoče popraviti?

Namigi & nasveti za pnevmatike za osebna, SUV in lahka tovorna vozila

Ste imeli pred kratkim predrto pnevmatiko? Se sprašujete, ali je popravilo pnevmatike možno in kako? Poiščite naše odgovore v tem članku.

Kako vem, ali je popravilo pnevmatike možno?

Najprej je potrebno vedeti, da je to odvisno od tega, kje je pnevmatika predrta.

Na območju tekalne plasti :

Pnevmatiko je v večini primerov možno popraviti. Če luknja ni prevelika, je popravilo pnevmatike običajno možno. Vendar pa je pomembno, da pnevmatiko snamete, da ugotovite, da ni marmorirana in/ali poškodovana zaradi vožnje pri nizkem tlaku.

V predelu ramen :

Popravilo predrtih pnevmatik na tem območju ni možno. Pnevmatiko je treba zamenjati.

Na bočnici :

Pnevmatike na splošno ni mogoče popraviti, obstaja velika nevarnost, da je predrtje poškodovalo in oslabilo celotno strukturo.

Obstaja ena izjema:
Če oznaka kategorije hitrosti na bočnici vaše pnevmatike ne presega kategorije T, je popravilo na bočnici možno, če ima luknja premer 3 mm ali manj. Za hitrostne kategorije višje od T, je popravilo pnevmatik močno odsvetovano, da bi se izognili kakršnemu koli varnostnemu tveganju.

V katerem primeru pnevmatike, predrte na območju tekalne plasti, ni mogoče popraviti?

Pri predrtju pnevmatike, pride do bolj ali manj dolge faze praznjenja, dokler se vozilo popolnoma ne ustavi. Pri vožnji s pnevmatiko z nizkim ali brez tlaka, se lahko poškoduje celotna struktura pnevmatike (lisavost, klopotanje, pnevmatika se sname s platišča).

Kako deluje?

Ko vozite z nizkim tlakom ali brez tlaka, se bočnica zdrobi.

To povzroči poslabšanje celotne strukture pnevmatike, kar lahko vodi do več težav:

  •  Lisavost pnevmatike: pnevmatika je označena na notranji strani, potem ko je bila zmečkana zaradi pomanjkanja zraka (nizek tlak).
  • Klopotanje notranje gume: kosi gume se segrejejo in odlomijo.
  • Pnevmatika se sname s platišča, zaradi tega poči.


Če je karkasa poškodovana, je vaša pnevmatika prešibka in je ni mogoče popraviti, tudi če je bila predrta na območju plasti.

Popravilo pnevmatik: 3 metode

Obstajajo trije načini za popravila pnevmatik:

  • S PRP, znanim tudi kot "gobica": to popravilo pnevmatik, ki ga opravi strokovnjak, je najbolj kakovostno. Pnevmatiko sname s kolesa, pregleda notranjost, da preveri morebitne poškodbe, pretipa luknjo, z notranje strani vstavi PRP in ga takoj prilepi, da doseže popolno tesnjenje.
  • S stenjem: v pnevmatiko se vstavi z zunanje strani. Tovrstno popravilo pnevmatik je močno odsvetovano, ker ne vključuje preverjanja notranjosti pnevmatike po vožnji z nizkim tlaku ali s prazno pnevmatiko in ocene morebitne škode.
  • Z obližem: to je podoben postopek kot pri popravilu zračnice kolesa. Ta vrsta popravil tudi ni priporočljiva, ker bo tesnila na notranji strani, ne pa med tekalno plastjo in notranjo gumo. Zato bo obstajala nevarnost infiltracije vode in oksidacije (delno kovinskih) plasti. Če pride do te škode, lahko pnevmatika poči.

Komplet za popravilo pnevmatik: ali je možno učinkovito popraviti pnevmatiko?

Komplet za popravilo pnevmatik običajno vsebuje razpršilo za popravilo predrtja, ki zapolni luknjo z vbrizgavanjem pene v pnevmatiko, ali sveder za zapolnitev luknje od zunaj.

Michelin ne priporoča trajnega popravila pnevmatike na ta način, ker ne boste pregledali notranjosti pnevmatike, to pa bi vas lahko izpostavilo zgoraj omenjenim tveganjem.

V primeru predrte pnevmatike je priporočljivo zamenjati tudi kolo in nato predrto pnevmatiko odpeljati na pregled k strokovnjaku.
Če nimate rezervne pnevmatike ali če ni uporabna, pokličite mehanika za okvaro, da vaše vozilo odpelje v najbližjo delavnico.

Če ni mogoče, kot zadnjo možnost uporabite svoj komplet za popravilo pnevmatik. Tovrstno popravilo je lahko le začasno, da se lahko odpeljete do najbližje delavnice, kjer bo strokovnjak nato presodil, ali je pnevmatika popravljiva ali jo je treba zamenjati.

map search desktop

Poiščite trgovino s pnevmatikami blizu vas v sekundah

Išči po
Naslov, mesto ali poštna številka
Avtomobil
  • Avtomobil
  • Motorno kolo
Ugotovi mojo lokacijo
Išči

Strokovno popravilo pnevmatik

Učinkovito popravilo pnevmatik je tehnična operacija, ki jo izvajajo usposobljeni strokovnjaki, ki znajo pregledati notranjost pnevmatike in ugotoviti, ali je popravljiva.

tyre repair step 1

Po ugotovitvi natančne lokacije predora se tujek odstrani.

tyre repair step 2

Notranja stran pnevmatike se očisti in na prizadeto območje se nanese izdelek.

tyre repair step 3

"Gobica" se vstavi z notranje strani navzven v luknjo

tyre repair step 4

Štrleči del se nato odreže.
Luknja je zapolnjena in tesnjenje je optimalno

 Ali je varno popraviti predrto pnevmatiko?

114132666 comp

Pnevmatike včasih vozimo pri visokih hitrostih. Zaradi zagotovitve vaše varnosti je zato pomembno, da je pnevmatika ustrezno popravljena.

Popravilo pnevmatik je varno le, če je izvedeno pravilno, zato je pomembno, da ga opravi strokovnjak. Če se po pregledu ugotovi, da je pnevmatika popravljiva, bo strokovnjak namestil ustrezen vstavek v luknjo in vam izročil pnevmatiko, ki deluje tako dobro kot pred predrtjem.

Če pnevmatika ni bila poškodovana zaradi vožnje brez zraka (prazna pnevmatika), bo njena življenjska doba popolnoma enaka, kot če pnevmatika ne bi bila predrta.

Ali je mogoče popraviti vse vrste pnevmatik?

Nekatere pnevmatike so bile zasnovane za posebne potrebe. Imajo posebne lastnosti, ki lahko sprožijo vprašanje njihove popravljivosti. Obstajajo tri vrste:

Akustične pnevmatike :

Vsebujejo posebno peno, ki zmanjša hrup pnevmatike med vožnjo.
To vrsto pnevmatik je mogoče popraviti na enak način kot standardne pnevmatike.
Nekateri proizvajalci pri določenih vozilih ne zagotavljajo rezervne pnevmatike in se v tem primeru odločijo za namestitev bolj odpornih pnevmatik na predrtje: 

Samotesnilne pnevmatike :

Te pnevmatike se same popravljajo samo na območju tekalne plasti.
V primeru predrtja luknjo zamaši samozaporna guma.
To vrsto pnevmatik je mogoče popraviti na enak način kot standardne pnevmatiko.
Če so na voljo samotesnilne pnevmatike v dimenzijah, ki jih je določil proizvajalec za vaše vozilo, se lahko odločite za njihovo namestitev. 

Run-flat pnevmatike:

Te pnevmatike omogočajo nadaljevanje vožnje do najbližje delavnice po predrtju, ne da bi pri tem poškodovali notranjost pnevmatike.
Pri Michelinu so pnevmatike runflat označene z ZP (Zero Pressure) in/ali EMT (Pnevmatike za podaljšano mobilnost).
Runflat pnevmatike je mogoče popraviti enkrat.
Upoštevajte, da so pnevmatike runflat nameščene na določeno platišče, prilagojeno določeni kategoriji vozila. Na običajno platišče jih ni mogoče montirati. 

Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče