Kdaj naj preverim nastavitev koles na mojem vozilu?

Če opazite, ko potujete na ravni cesti z malo stranskega vetra, da vaše vozilo močno vleče v levo ali desno, ali da se vaše pnevmatike nenormalno obrabljajo, potem je morda potrebno popraviti nastavitev vaših koles. Zato bi morali vozilo peljati k prodajalcu pnevmatik ali zanesljivemu mehaniku, ki lahko nastavitev koles preveri. To je enostaven postopek, ki lahko zahteva majhno prilagoditev sprednjih ali zadnjih komponent vzmetenja. Če kolesa vašega vozila niso pravilno poravnana, lahko pride do neobičajne obrabe pnevmatik.
Vedite, da se lahko nastavitvi koles reče tudi poravnava vzmetenja. 

Vedno preverite nastavitev koles vašega vozila, ko:

  • Je vaše vozilo zadelo v nek predmet (npr. robnik ali večjo cestno nevarnost).
  • Opazite, da se vaše pnevmatike neobičajno  ali neenakomerno obrabljajo.
  • Izkusite težave pri vodenju ali krmiljenju, kot so:
    • Vaše vozilo vleče ali drsi v eno smer.
    • Se volan po zavoju ne vrne zlahka.
    • Vaš volan ostane pod kotom, ko se vozite po ravni cesti.
  • Kupite nov komplet pnevmatik in želite, da bi vzdržale čim dlje.
  • Zamenjate vzmetenje ali komponente krmiljenja.

 

Zakaj je  nastavitev koles pomembna?

Nastavitev koles lahko vpliva na hitrost obrabe in vzdržljivost pnevmatik. Normalna nastavitev na večini vozil je zasnovana tako, da zmanjša obrabo in poveča udobje voznika in sopotnikov. Pravilna nastavitev štirih koles bo zmanjšala obrabo vaših pnevmatik, pomaga povečati njihovo življenjsko dobo in zmogljivost, in izboljšala izkoristek goriva.  Prav tako bo z zmanjševanjem težav pri krmiljenju in stabilnosti izboljšala vodljivost in varno vožnjo.

Zakaj pride do neustrezne nastavitve koles?

Do nepravilne optične nastavitve lahko pride zaradi naleta na robnik ali v udarno jamo. V hujših primerih je lahko to posledica nesreče, pri kateri se premakne nastavitev koles. Do neustrezne nastavitve koles lahko pride tudi, če se komponente vzmetenja obrabijo, ali pa so zamenjane.
Pri nepravilni optični nastavitvi lahko pride do hitre obrabe na robovih pnevmatike, kar lahko vpliva na vodljivost vozila. To pomeni, da boste morali pnevmatike najverjetneje zamenjati prej kot ste pričakovali.

Nastavitev koles in uravnoteženjem koles?

Ljudje pogosto ne poznajo razlike med optično nastavitvijo koles in uravnoteženjem.  Gre za dva različna postopka. Optična ali geometrijska nastavitev je prilagoditev kotov koles: tako, da so nastavljeni, kot je določil vaš proizvajalec vozila. Namen uravnoteženja koles pa je, da se kolesa vrtijo tako, da ne povzročajo nepotrebnih vibracij.

 

Samo majhna nepravilnost pri nastavitvi koles lahko povzroči težave

Namen pravilne nastavitve koles je, da zagotovi optimalno vodenje vozila in maksimizira življenjsko dobo pnevmatik.
Glavni razlogi za to, da poskrbite za pravilno nastavitev koles so:

  • Prihranite lahko denar, saj bo potrebno manjkrat zamenjati pnevmatike.
  • Vaše pnevmatike bodo zdržale dlje.
  • Vodenje vašega vozila bo optimizirano.
  • Vožnja vašega vozila bo bolj gladka, z manjšim kotalnim uporom.

 

car edito wheel aligntment small help and advice

Kako dolgo traja postopek nastavitve koles in koliko stane?

Največkrat je mogoče popraviti optično nastavitev tako sprednjih kakor zadnjih koles približno v 30 minutah. S pomočjo iskalnika prodajalcev pnevmatik Michelin lahko poiščete najbližjega prodajalca in se pozanimate, kakšni so stroški optične nastavitve. Optična nastavitev koles zajema preverjanje smeri in kotov nastavitve koles, skladno s podatki, ki jih je predpisal proizvajalec avtomobila. Čeprav se uporabljajo izrazi kot nadkrmiljenje in podkrmiljenje, pozitivni ali negativni kot – optična nastavitev koles ni posebna znanost. Optična nastavitev koles je pravzaprav dokaj jasna zadeva.

Kako poteka nastavitev koles?

Optična nastavitev – poravnava je prilagoditev kotov koles tako, da dosežemo določen kot stekanja /iztekanja in previsni kot. Tri glavne prilagoditve uravnave koles se nanašajo na previs, zaostajanje in stekanje koles.

car edito 610x190 wheelalignment chamber help and advice

Previs

Previs je kot naklona kolesa stran od vertikale, če opazujemo tako, da stojimo pred vozilom. Če je naklon kolesa prevelik, se bo pojavila neenakomerna obraba.

  • Pozitivni previs pomeni, da se zgornji del kolesa nagiba stran od avta. Preveč pozitivnega previsa povzroči obrabo pnevmatik na zunanjem robu.
     
  • Negativni previs pomeni, da se zgornji del kolesa nagiba proti avtu. Preveč negativnega previsa povzroči obrabo pnevmatik na notranjem robu.

Previsni kot je oblikovan in prilagojen za vsako vozilo, da optimizira obnašanje pnevmatik na ravnini in pri zavijanju. Če je razlika med previsnima kotoma  na sprednjih kolesih prevelika, bo vozilo vleklo v eno smer.

car edito 610x190 wheelalignment toe help and advice

Stekanje

Stekanje opredeli smer v katero kažejo pnevmatike glede na osrednjo linijo vozila. Stekanje je večinoma izraženo kot razlika v razdalji med sprednjim in zadnjim delom koles na isti osi.

 

Nastavitve stekanja vplivajo na značilnost vodljivosti  in stabilnostjo vozila v ravni liniji.

  • Notranje stekanje se pojavi, ko je sprednji del koles na osi bližje skupaj kot zadnji del koles. Če je preveč notranjega stekanja, se bo profil pnevmatike bolj obrabljal na zunanjih robovih. Na tekalni plasti se bo pojavila razcefranost, kar občutimo, če z roko podrsamo po tekalni plasti.  
  • Zunanje stekanje se pojavi, ko je zadnji del koles na osi bližje skupaj kot sprednji del. Če je preveč zunanjega stekanja, se bo profil pnevmatike bolj obrabljal na notranjih robovih. Na tekalni plasti se bo prav tako pojavila razcefranosti, kar občutimo, če z roko podrsamo po tekalni plasti.

Uravnoteženje pnevmatik: kaj moram vedeti?

Kaj je to?

  • Včasih, ko so pnevmatike nameščene razporeditev teže pnevmatika+kolo sestava ni popolnoma uravnotežena okoli celotne pnevmatike.
  • Kolo ni uravnoteženo, ko je eno področje težje ali lažje kot ostala. Rezultat je poskakovanje ali zibaanje, kar lahko zmanjša življenjsko dobo profila, poveča vibracije in povzroči stres na vaše vozilo.
  • Uravnoteženje pnevmatike kompenzira razlike v teži, da zagotovi, da je teža pnevmatike enakomerna. Profesionalci za pnevmatike bodo dodali težo, kjer je potrebno za izravnavo pnevmatik.
  •  

Kdaj naj uravnotežimo avtomobilske pnevmatike?

  • Ko je pnevmatiko zamenjamo
  • Če so uteži za uravnoteženje premaknjene ali odstranjene
  • Ko kupite nove pnevmatike
     

Kako so kolesa uravnotežena?

  1. Za uravnoteženje kolesa bo vaš mehanik uporabil stroj za centriranje, da bo ugotovil kje so težke točke.
  2. Uteži so potem pritrjene na zunanjost ali notranjost kolesa, da izravnajo centrifugalne sile, ki delujejo na težka področja, ko se kolo vrti.
     

Kakšen nasvet?

Če kdaj začutite poskakovanje, majanje ali vibracije, se hitro posvetujte s strokovnjakom za pnevmatike.

Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče