
Popravilo pnevmatik: je mojo pnevmatiko mogoče popraviti?
Popravilo pnevmatik: je mojo pnevmatiko mogoče popraviti?
Ste imeli pred kratkim predrto pnevmatiko? Se sprašujete, ali je popravilo pnevmatike možno in kako? Poiščite naše odgovore v tem članku.
Najprej je potrebno vedeti, da je to odvisno od tega, kje je pnevmatika predrta.
Pnevmatiko je v večini primerov možno popraviti. Če luknja ni prevelika, je popravilo pnevmatike običajno možno. Vendar pa je pomembno, da pnevmatiko snamete, da ugotovite, da ni marmorirana in/ali poškodovana zaradi vožnje pri nizkem tlaku.
Popravilo predrtih pnevmatik na tem območju ni možno. Pnevmatiko je treba zamenjati.
Pnevmatike na splošno ni mogoče popraviti, obstaja velika nevarnost, da je predrtje poškodovalo in oslabilo celotno strukturo.
Obstaja ena izjema:
Če oznaka kategorije hitrosti na bočnici vaše pnevmatike ne presega kategorije T, je popravilo na bočnici možno, če ima luknja premer 3 mm ali manj. Za hitrostne kategorije višje od T, je popravilo pnevmatik močno odsvetovano, da bi se izognili kakršnemu koli varnostnemu tveganju.
Pri predrtju pnevmatike, pride do bolj ali manj dolge faze praznjenja, dokler se vozilo popolnoma ne ustavi. Pri vožnji s pnevmatiko z nizkim ali brez tlaka, se lahko poškoduje celotna struktura pnevmatike (lisavost, klopotanje, pnevmatika se sname s platišča).
Ko vozite z nizkim tlakom ali brez tlaka, se bočnica zdrobi.
To povzroči poslabšanje celotne strukture pnevmatike, kar lahko vodi do več težav:
Če je karkasa poškodovana, je vaša pnevmatika prešibka in je ni mogoče popraviti, tudi če je bila predrta na območju plasti.
Obstajajo trije načini za popravila pnevmatik:
Komplet za popravilo pnevmatik običajno vsebuje razpršilo za popravilo predrtja, ki zapolni luknjo z vbrizgavanjem pene v pnevmatiko, ali sveder za zapolnitev luknje od zunaj.
Michelin ne priporoča trajnega popravila pnevmatike na ta način, ker ne boste pregledali notranjosti pnevmatike, to pa bi vas lahko izpostavilo zgoraj omenjenim tveganjem.
V primeru predrte pnevmatike je priporočljivo zamenjati tudi kolo in nato predrto pnevmatiko odpeljati na pregled k strokovnjaku.
Če nimate rezervne pnevmatike ali če ni uporabna, pokličite mehanika za okvaro, da vaše vozilo odpelje v najbližjo delavnico.
Če ni mogoče, kot zadnjo možnost uporabite svoj komplet za popravilo pnevmatik. Tovrstno popravilo je lahko le začasno, da se lahko odpeljete do najbližje delavnice, kjer bo strokovnjak nato presodil, ali je pnevmatika popravljiva ali jo je treba zamenjati.
Učinkovito popravilo pnevmatik je tehnična operacija, ki jo izvajajo usposobljeni strokovnjaki, ki znajo pregledati notranjost pnevmatike in ugotoviti, ali je popravljiva.
Po ugotovitvi natančne lokacije predora se tujek odstrani.
Notranja stran pnevmatike se očisti in na prizadeto območje se nanese izdelek.
"Gobica" se vstavi z notranje strani navzven v luknjo
Štrleči del se nato odreže.
Luknja je zapolnjena in tesnjenje je optimalno
Pnevmatike včasih vozimo pri visokih hitrostih. Zaradi zagotovitve vaše varnosti je zato pomembno, da je pnevmatika ustrezno popravljena.
Popravilo pnevmatik je varno le, če je izvedeno pravilno, zato je pomembno, da ga opravi strokovnjak. Če se po pregledu ugotovi, da je pnevmatika popravljiva, bo strokovnjak namestil ustrezen vstavek v luknjo in vam izročil pnevmatiko, ki deluje tako dobro kot pred predrtjem.
Če pnevmatika ni bila poškodovana zaradi vožnje brez zraka (prazna pnevmatika), bo njena življenjska doba popolnoma enaka, kot če pnevmatika ne bi bila predrta.
Nekatere pnevmatike so bile zasnovane za posebne potrebe. Imajo posebne lastnosti, ki lahko sprožijo vprašanje njihove popravljivosti. Obstajajo tri vrste:
Vsebujejo posebno peno, ki zmanjša hrup pnevmatike med vožnjo.
To vrsto pnevmatik je mogoče popraviti na enak način kot standardne pnevmatike.
Nekateri proizvajalci pri določenih vozilih ne zagotavljajo rezervne pnevmatike in se v tem primeru odločijo za namestitev bolj odpornih pnevmatik na predrtje:
Te pnevmatike se same popravljajo samo na območju tekalne plasti.
V primeru predrtja luknjo zamaši samozaporna guma.
To vrsto pnevmatik je mogoče popraviti na enak način kot standardne pnevmatiko.
Če so na voljo samotesnilne pnevmatike v dimenzijah, ki jih je določil proizvajalec za vaše vozilo, se lahko odločite za njihovo namestitev.
Te pnevmatike omogočajo nadaljevanje vožnje do najbližje delavnice po predrtju, ne da bi pri tem poškodovali notranjost pnevmatike.
Pri Michelinu so pnevmatike runflat označene z ZP (Zero Pressure) in/ali EMT (Pnevmatike za podaljšano mobilnost).
Runflat pnevmatike je mogoče popraviti enkrat.
Upoštevajte, da so pnevmatike runflat nameščene na določeno platišče, prilagojeno določeni kategoriji vozila. Na običajno platišče jih ni mogoče montirati.