avto edito kako se popravi moje pnevmatike namigi in nasveti

Profil zgleda krhek

Simptom: Obraba na obeh robovih

Avto edito infografika obrabaobehstrani namigi in nasveti

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

Diagnostika: Prenizek tlak

  • Zmanjša življenjsko dobo zaradi povečane obrabe dezena tekalne plasti na zunanjih robovih (ali ramenih) pnevmatike
  • Ustvarja prekomerno segrevanje, kar zmanjša trpežnost pnevmatike in pripelje do okvare pnevmatike
  • Zaradi višjega kotalnega upora je višja poraba goriva
  •  

Rešitev:

Dodajte pnevmatiki zrak, dokler ne doseže pravilnega zračnega traka (bar: kot je izmerjen z merilcem zračnega tlaka).
Vrednosti ustreznega polnilnega tlaka so navedene v priročniku za uporabo vozila ali na nalepki voznikovih vrat.

Simptom: Obraba v sredini ali pretirana obraba

Diagnoza: Prenapolnjenost

  • Sredina profila nosi večino obremenitve in se obrabi hitreje kot pa zunanji robovi.
  • Da bi to preprečili, vedno preverite pnevmatike, ko so hladne, preden se jih vozi ali vsaj tri ure po tem.
  •  

Rešitev:

Izpustite zrak z uporabo merilca zračnega tlaka, dokler se vaš odčitek tlaka ne ujema s priporočeno vrednostjo bar vašega proizvajalca vozila.
Vrednosti ustreznega polnilnega tlaka so navedene v priročniku za uporabo vozila ali na nalepki voznikovih vrat.

avto edito infografika obrabasredine namigi in nasveti

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

Simptom: Neenakomerna raba

Avto edito infografika neenakomernaobraba namigi in nasveti

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

Diagnostika 1: Slaba nastavitev koles

Neenakomerna obraba sprednjih in zadnjih pnevmatik pomeni, da potrebujete poravnavo.

Rešitev:

Veliko današnjih vozil je opremljenih z zadnjim vzmetenjem, ki se lahko prilagodi za nastavitev. Če je temu tako, vaše vozilo potrebuje poravnavo »sprednjega pogona« ali poravnavo »pogona vsa kolesa«, odvisno od simptomov, ki se dogajajo. Obiščite vašega prodajalca pnevmatik za pregled.

Diagnostika 2: Težava: previsok tlak

  • Sredina profila nosi večino obremenitve in se obrabi hitreje kot pa zunanji robovi.
  • Da bi to preprečili, vedno preverite pnevmatike, ko so hladne, preden se jih vozi ali vsaj tri ure po tem.
  •  

Rešitev:

Izpustite zrak z uporabo merilca zračnega tlaka, dokler se vaš odčitek tlaka ne ujema s priporočeno vrednostjo bar vašega proizvajalca vozila. Vrednosti ustreznega polnilnega tlaka so navedene v priročniku za uporabo vozila ali na nalepki voznikovih vrat.

Simptom: Nazobčanost

Diagnostika 1: Slaba nastavitev 

Neenakomerna obraba sprednjih in zadnjih pnevmatik pomeni, da potrebujete popravek nastavitve koles.

Rešitev: 

Veliko današnjih vozil je opremljenih z zadnjim vzmetenjem, ki se lahko pri nastavitvi prilagodi. Če je temu tako, vaše vozilo potrebuje nastavitev »sprednjega pogona« ali nastavitev »vseh štirih koles«, odvisno od opažanj. Obiščite vašega prodajalca pnevmatik, da opravi pregled.

Avto edito infografika nazobčano namigi in nasveti

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

Simptom: Nazobčani robovi ali razcefrani robovi

Avto edito infografika nazobčano namigi in nasveti

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

Diagnostika: Neustrezna nastavitev

Če je vozilo nima ustrezne geometrijske nastavitve koles, bodo robovi profila videti nazobčani ali razcefrani. Do tega pride zaradi nepravilnega drsanja pnevmatik ob cesto.

Rešitev

Vaš avtomobil najbrž potrebuje popravek nastavitve stekanja navznoter ali navzven. Prosimo, obiščite svojega strokovnjaka za pnevmatike, da pregleda vozilo in pnevmatike.

Simptom: Poškodba

Diagnostika: Poškodba pnevmatike, ki zahteva popravilo

  • Večino prebojev ali lukenj, ki jih povzročijo žeblji, ali zarez do 6 mm, ki se nahaja le na profilu, lahko popravi strokovnjak za pnevmatike  z uporabo v industriji pnevmatik odobrenih postopkov.
  • Popravilo pnevmatike na kolesu, samo s čepom ni zanesljivo in je nevarno, ker je po preboju potrebno pnevmatiko pregledati z notranje strani.

 

Rešitev:

  • Pravilno popravilo radialne pnevmatike (večina pnevmatik) vključuje vstavitev gumijaste zaplate na notranji strani pnevmatike in gumijastega polnila v luknjo.
  • Ne poskušajte popraviti predrtih pnevmatik, če je luknja večja od 6,35 mm če je luknja večja od 6,35 mm, ali kakršnega koli predrtja bočnice. Prav tako ne dajajte v popravilo pnevmatik, ki so obrabljene bolj kakor do 1,6 mm globine profila.
  • Zamenjajte poškodovano pnevmatiko z rezervno pnevmatiko - vendar najprej na bočnici preverite vrednost ustreznega tlaka, omejitve glede hitrosti in prevoženih kilometrov.  Peljite vaše vozilo na pregled k strokovnjaku za pnevmatike.
Avto edito infografika poškodbe namigi in nasveti

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

Simptom: Prečne črte profila

Avto edito infografika prečnečrte namigi in nasveti

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

Diagnostika: Izrabljena pnevmatika

  • Vse pnevmatike imajo indikatorske črte obrabe profila pri 1,6 mm preostalega profila.
  • Ko je pnevmatika obrabljena do 1,6 mm ali ko se lahko vidi mostičke indikatorja obrabe profila na katerem koli delu pnevmatike, je pnevmatika obrabljena in jo je potrebno zamenjati.

 

Rešitev:

Peljite vaše vozilo na pregled k strokovnjaku za pnevmatike, da strokovno izmeri globino preostalega profila z merilnikom globine profila.

Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+