4w rt tire michelin pilot sport ev en product in context 1 nosignature 16 slash 9

Ali električni avtomobili potrebujejo posebne pnevmatike?

Namigi & nasveti za pnevmatike za osebna, SUV in lahka tovorna vozila

Odkrijte vse, kar morate vedeti o pnevmatikah za električne avtomobile, kako se razlikujejo od tistih, ki so nameščene na standardno vozilo, in kako prave pnevmatike prispevajo k dosegu, porabi energije in splošni izkušnji vožnje.

Zakaj morajo biti pnevmatike za električni avtomobil drugačne od standardnih pnevmatik?

Pri električnih avtomobilih predstavlja njihova baterija dodatno težo, zato potrebujejo pnevmatike, ki lahko to dodatno težo nosijo. Medtem ko baterija električnega avtomobila shranjuje energijo, je električni motor tisti, ki zagotavlja trenutni navor (in to brez zvoka v avtomobilu!). Z električnim vozilom takoj, ko pritisnete na plin, dosežete 100 % moč vozila. To pomeni, da so prenosi teže ostrejši, veliko intenzivnejši kot pri vozilu z notranjim izgorevanjem. To vpliva tudi na vpliv na obraba pnevmatik.

Michelin pnevmatike za električne avtomobile načrtuje drugače, saj to upošteva predvsem v strukturi pnevmatik in njihovih materialov.

Drugi dejavnik, zaradi katerega se pnevmatike za električne avtomobile razlikujejo od standardnih pnevmatik, je hrup. A električni avto je tih, kajne? Brez hrupa motorja z notranjim zgorevanjem je pri električnem avtomobilu zvok pnevmatik na cestišču veliko bolj opazen. Zato morajo proizvajalci ustvariti pnevmatike, ki so veliko tišje. Tako se zmanjša zaznan notranji hrup.

Oglejmo si primer: ko v orkestru igrata hkrati boben in flavta, se večinoma slišiš boben. Ko pa boben ne igra več, se zvok flavte pokaže bolj jasno. Enako se zgodi, ko preklopiš na električno vozilo: termični motor, ki ustvarja večino hrupa, izgine, hrup pnevmatik pa je bolj očiten.

Zaradi tega so pnevmatike MICHELIN Pilot Sport EV (električna vozila) opremljene z inovativno tehnologijo Michelin Acoustic, ki zmanjša zaznano raven hrupa za 20 %. (1)

Tretji dejavnik, ki je značilen za električne avtomobile, je domet baterije in nevarnost okvare, zlasti na dolgih potovanjih. Pnevmatike s kotalnim uporom prispevajo k porabi električne energije, čeprav dosegajo baterijo.

Pnevmatike MICHELIN e.PRIMACY spodbujajo prehod na električno mobilnost. Njihov kotalni upor na trgu vrhunskih nadomestnih pnevmatik izboljšuje energetsko učinkovitost EV, s čimer se poveča njegov domet za približno 7 % ali približno 30 km za vozilo z dosegom 400 km. v primerjavi z drugimi pnevmatikami v tej kategoriji (2)(3)

Kako pnevmatike za električne avtomobile izboljšajo doseg baterije?  

liv mich pilotsportev closeup master v04 njo

Oprema vozila s pnevmatikami za elektične avtomobile zagotavlja optimalen doseg baterije.

Kako pnevmatike izboljšajo doseg? Ne pozabite, da je za premikanje predmeta potrebna energija. Med prejeto energijo in energijo, ki se vrača v obliki premika, je vedno izguba, ker se predmet drgne ob tla. Temu pravimo kotalni upor.

Eden od ciljev proizvajalcev pnevmatik je omejiti to izgubo energije, da bi optimizirali energetsko učinkovitost in zmanjšali nepotrebno porabo energije. Pri električnih vozilih to pomeni, da bolj kot je energija optimizirana, večji domet je vozilu na voljo za igro!
Ko izbirate svoje pnevmatike, lahko preverite oznake pnevmatik, da dosežete najnižji kotalni upor in izkoristite zmogljivosti pnevmatiki za daljšo vožnjo z enim polnjenjem.

Ali električna vozila povzročajo večjo obrabo pnevmatik?

Največji dejavnik pri električnih avtomobilih v primerjavi z običajnimi avtomobili je dinamični prenos obremenitve in zavorni navor, povezan s to specifično vrsto motorja. To je izziv za proizvajalce, ker masa in povečanje navora zahtevata pnevmatike z večjo bočno togostjo (togost v zavojih), da se ohrani občutek vodljivosti na visoki ravni, močan oprijem, ki omogoča pospeševanje, in dolga življenjska doba, da lahko pnevmatika kilometer za kilometrom kljubuje obrabi.

Teža baterije je pri električnih športnih avtomobilih pomembno vprašanje. Če imate močan električni motor, morate imeti močno baterijo, kar se odrazi pri teži. Povprečna teža baterije v električnem športnem avtomobilu je 400 kg.

Danes proizvajalci avtomobilov ponujajo dve vrsti električnih vozil:

  • Navadna vozila, ki so bila naknadno opremljena, da postanejo električna vozila
  • Popolnoma nova platforma

 

V primeru naknadno nadgrajenega običajnega vozila se običajno velikost pnevmatik v primerjavi z ICE (motor z notranjim izgorevanjem) ne spremeni veliko. Tako se lahko pnevmatike obrabijo hitreje kot pri ICE.

Za popolnoma novo platformo se masa in navor upoštevata od začetka, velikost pnevmatik je prilagojena in običajno precej večja od enakovrednih pri ICE. Obraba bo podobna kot pri ICE.

Zakaj obstajajo različne možnosti pnevmatik za električna vozila?

Ključno je, da imamo prave pnevmatike za električni avtomobil, odvisno od njegove vrste. Pnevmatike se morajo odzvati na različne vozne zahteve. Voznik športnega avtomobila želi hitre pospeške, odličen prenos navora in visoko natančnost na volanu; voznik limuzine pa bolj išče varnost in udobje pri vožnji.

Michelin je ustvaril dve liniji posebnih pnevmatik za električne avtomobile: MICHELIN Pilot Sport EV in MICHELIN e.PRIMACY. Vsaka serija ponuja različno uravnoteženost zmogljivosti, odvisno od tega, kaj iščete.

Kako lahko podaljšam življenjsko dobo pnevmatik za električni avtomobil?

4w rt tire michelin pilot sport ev en product in use nosignature 16 slash 9

Tako kot pri vseh drugih pnemvatikah, gre za dva načina, s katerima lahko zaščitite svoje  pnevmatike za električni avtomobil in tako optimizirate življenjsko dobo pnevmatik: vzdrževanje in način vožnje.

Vzdrževanje pnevmatik za električna vozila vključuje spremljanje tlaka, poravnave in obrabe. Ta vrsta pnevmatik se največkrat obrablja na notranjih robovih koles električnega avtomobila, zato je potrebno redno preverjanje. Tlak je potrebno prilagajati, glede na obremenitev, ki jo vozilo prevaža.

Kako lahko določim idealno vrednost tlaka? Enostavno! Na avtomobilih je nalepka proizvajalca, ki ima zapisane priporočene vrednosti tlaka za določene dimenzije pnevmatik za avtomobile. Na voljo so tudi priporočila glede na to, če je vozilo obremenjeno ali ne.

Okolju prijazen način vožnje je izraz, ki ga zadnje čase vedno večkrat slišimo, in to z dobrim razlogom. S ciljem zmanjšanja porabe energije s pravim načinom vožnje ne le dosežemo maksimalen domet električnega vozila, temveč tudi optimiziramo kakovost in zmogljivosti pnevmatik.


Če povzamemo, način vožnje je posebej pomemben. Pospešujte zmerno in zavirajte nežno, regenerativno. Pazljivo vozite v ovinkih. To je najboljši način, da povečate doseg baterije in življenjsko dobo vaših pnevmatik za električno vozilo.

Zaključimo lahko da čeprav je vedno dobro, da svoj električni avtomobil opremite s pnevmatikami, ki so posebej izdelane zanj, ne pozabite, da so naše posebne ponudbe za neelektrične naprave zelo učinkovite tudi za električna vozila! Navsezadnje smo prepričani, da boste s pomočjo vašega prodajalca in Michelinovega brskalnika pnevmatik našli prave pnevmatike, ki ustrezajo vašemu avtomobilu in slogu vožnje.

PRAVNA OBVESTILA

(1) Interne meritve notranjega hrupa, opravljene leta 2016 za velikost 245/45 R19 na vozilu KIA Cadenza. Raven hrupa, merjena v območju "170-230Hz". Rezultati se lahko razlikujejo glede na vozilo, program in velikost pnevmatik, hitrost in razmere na cesti.

 

(2) - Pnevmatike MICHELIN e.PRIMACY spadajo v kategorijo vrhunskih letnih pnevmatik, tako kot blagovne znamke CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP, in ki niso namenjene uporabi kot originalna oprema (tj. niso zasnovane za dosego določenih ciljev proizvajalcev avtomobilov); gre za pnevmatike, ki jih je mogoče kupiti pri prodajalcih.

 

(3) - Interna raziskava kotalnega upora, izvedena v oktobru 2020, z dimenzijo 255/45 R19, v kateri so primerjali MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) in SUV MICHELIN Pilot Sport 4 (8,8 kg/t). Pri električnem vozilu z maso 2151 kg z dosegom 540 km ta vrzel 2,1 kg/t pripelje do povečanja dosega več kot 60 km ali več kot 10 % začetnega dosega.

 

(2) - Povečan doseg baterije EV in zmanjšanje izpustov CO2 – Ko je nova, pnevmatika MICHELIN e.PRIMACY ustvari povprečno 2 kg/t manj kotalnega upora kakor konkurenčni izdelki, kar ustreza zmanjšanju porabe goriva do 0,21 l/100 km, kar ustreza znižanju izpustov CO2 do 5 g za vozilo VW Golf 7 1.5 TSI ali enakovreden dodatek do 7 % dosega za VW e.Golf.

Uporabljate spletni brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira
Uporabljate brskalnik, ki ga to spletišče ne podpira. To pomeni, da nekatere funkcije utegnejo neustrezno delovati. Posledica tega je lahko čudno obnašanje med spletnim brskanjem. Uporabite ali nadgradite/namestite enega od naslednjih brskalnikov, da boste čim bolje izkoristili to spletišče