PNEVMATIKEPNEVMATIKE NASVETINASVETI PRODAJALCIPRODAJALCI

VODNIK ZA NAKUP PNEVMATIK

Kdaj je čas za menjavo pnevmatik?

Michelin 18 maj 2010

Kdaj je čas za menjavo pnevmatik?

Pnevmatike, ki jih redno pregledujete, trajajo dlje

Pametno je, da enkrat na teden preverite višino in stanje profila, zračni tlak v pnevmatikah, morebitne poškodbe bočnic in znake nesorazmerne obrabe. Če ste v dvomih, se obrnite na za to usposobljenega strokovnjaka, ki vam bo povedal, če je pnevmatika še primerna za nadaljnjo uporabo.

Šest razlogov za zamenjavo pnevmatik

V nadaljevanju navajamo šest razlogov o tem, kdaj bi morali resno razmisliti o zamenjavi vaših pnevmatik. V nekaterih primerih je pnevmatiko mogoče popraviti. Pred popravilom mora usposobljeni strokovnjak skrbno pregledati vsa področja pnevmatike, tako na zunanji, kot na notranji strani. Odstranitev pnevmatike s kolesa je bistvenega pomena, saj notranje poškodbe niso vidne, če je pnevmatika nameščena.

1. Če je pnevmatika predrta

Sodobne pnevmatike so zelo čvrste in odporne. A vedno lahko pride do poškodb. Strokovnjak za pnevmatike naj preveri vašo pnevmatiko po predrtju, da ugotovi morebitne skrite okvare, ki bi onemogočile popravilo.

Varnostni postopki ob predrti pnevmatiki na poti:

  • Vedno upoštevajte vašo varnost in varnost vaših potnikov, zapeljite s ceste na varno mesto,
  • Potegnite ročno zavoro,
  • Ugasnite motor in prestavite v nižjo prestavo.
  • Vklopite vse štiri smernike.
  • Nadenite si rumen varnostno-odsevni telovnik.
  • Postavite varnostni trikotnik ob strani ceste 100 m za vozilom.

Vaša varnost je vedno na prvem mestu! Koristni nasveti za zamenjavo predrte pnevmatike

  • S seboj imejte par trpežnih rokavic.
  • S seboj imejte vrečo za smeti umazane pnevmatike-.
  • S seboj imejte čvrsto desko, da lahko z njo podložite dvigalko v primeru mehkih tal.
  • Če je mogoče, namastite vijake v kolesu, da jih boste lažje odstranili (v nujnem primeru lahko uporabite vazelin ali kremo za roke).
  • Po zamenjavi kolesa se zna zgoditi, da pnevmatika ni dovolj napolnjena z zračnim tlakom - ne vozite prehitro.
  • Ustavite se na najbližjem bencinskem servisu in pravilno ustrezno prilagodite zračni tlak v pnevmatiki.
  • Zaradi slabo privijačenih vijakov v kolesu lahko poškodujete zavorne kolute ali montažni sistem koles.
  • Uporabite momentni ključ, da poskrbite, da so vijaki pravilno zategnjeni.
  • Če nimate momentnega ključa ali pa ste vijake zategnili ročno, v najkrajšem možnem času obiščite strokovnjaka, ki bo preveril, če so vijaki zategnjeni s pravilnim navorom.
  • Če so vijaki v kolesu privijačeni pravilno, jih bo tudi lažje odstraniti.

2. Ko so vaše pnevmatike obrabljene do zakonsko dovoljene meje

Pametno je, da redno preverjate stanje obrabe vaših pnevmatik. A kako? Predstavljamo vam preprost način, ki vam bo pokazal, ali so vaše pnevmatike preveč obrabljene.

Legal limit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Michelinkov lik na bočnici pnevmatike Michelin nakazuje lokacijo indikatorja obrabe profila, ki se nahaja v vsakem izmed glavnih kanalov tekalne plasti. Indikatorji so majhna dvignjena območja na dnu kanalov tekalne plasti.

Če je površina tekalne plasti obrabljena do točke, kjer se gumena zmes tekalne plasti stika z indikatorjem obrabe, se profil bliža zakonsko dovoljeni meji obrabe 1,6 mm. Če uporabljate pnevmatike tudi potem, ko so presegle to mejo, tvegate vašo varnost in ne spoštujete zakonskih določil.

Četudi je višina profila višja od 1,6 mm, prilagodite hitrost in način vožnje zunanjim razmeram, še posebej na mokrih cestah.
Indikatorji obrabe za zimske pnevmatike so visoki 4 mm (samo v nekaterih evropskih državah)

Vmesni indikator obrabe kaže ostanek globine profila 4 mm. Zahvaljujoč MICHELIN 3D lamelam ohranja pnevmatika zmogljivosti za zimske razmere do konca globini profila tudi ko je že presegla obrabo, določeno s tem indikatorjem.

3. Če vaša pnevmatika kaže znake staranja

Pnevmatike nimajo predvidljivega življenjskega roka. Ni važno, kdaj so bile izdelane. Pnevmatike se starajo, tudi ko niso v uporabi ali so v uporabi le občasno. Veliko je faktorjev, ki vplivajo na življenjski rok pnevmatike. Ti so: temperatura, vzdrževanje, način hranjenja in uporabe, obremenitev, hitrost, zračni tlak in način vožnje.  Ti dejavniki imajo velik vpliv na življenjsko dobo, ki jo lahko pričakujete od vaših pnevmatik.

Redno posvečajte pozornost vašim pnevmatikam

Zarad teh razlogov pri Michelinu priporočamo, da so vozniki pozorni na zunanji videz pnevmatik ter na znake staranja ali obrabe. Ti vključujejo razpoketer deformacije na gumeni zmesi zunanje tekalne plasti, bočnicah in na strani pnevmatike. Prekomerno staranje pnevmatik lahko privede do izgube oprijema. Michelin priporoča tudi, da vse pnevmatike, vključno z rezervnimi, redno kontrolirate pri za to usposobljenem strokovnjaku, ki vam lahko pove, če so pnevmatike še primerne za nadaljnjo vožnjo.

Kdaj so pnevmatike prestare? Petletni preizkus

Ko so pnevmatike v uporabi pet in več let, je dobro, da jih strokovnjak temeljito pregleda vsaj enkrat letno. Po potrebi sledite priporočilom proizvajalca vašega vozila glede zamenjave pnevmatik, ki so del originalne opreme. Kot varnostni ukrep, Michelin priporoča, da zamenjate pnevmatike, ko preteče 10 let od datuma njihove izdelave. Tudi če se zdi, da so v uporabnem stanju in še niso bile obrabljene do indikatorja obrabe profila.

Damaged tyre

4. Če je vaša pnevmatika poškodovana

Vaša pnevmatika se lahko resno poškoduje, če zadane trden predmet na cesti, kot je robnik, jama ali oster predmet. Vsako vidno predrtje, ureznino ali deformacijo mora temeljito preveriti strokovnjak za pnevmatike. Le on vam lahko pove, ali je pnevmatiko moč popraviti ali jo je nemara potrebno celo zamenjati. Nikoli ne uporabljajte poškodovanih ali predrtih pnevmatik, ki jih ni pregledal strokovnjak, saj lahko resno ogrozijo vašo varnost. Pregled, ki ga opravi strokovnjak, je nujno potreben, kajti ko je pnevmatika nameščena na vozilo, notranje poškodbe niso več vidne.

Pnevmatike zagotovo ni mogoče popraviti v naslednjih primerih:

Predrta bočnica
Vidna ali ukrivljena žica v nogi pnevmatike
Razslojevanje gumene zmesi ali strukture
Razpoke v gumeni zmesi ali strukturi
Poškodbe zaradi ogljikovodikov ali jedkih snovi
Obraba notranjih gumene plasti, ko je bila pnevmatika vožena s prenizkim zračnim tlakom.

5. Če opazite neobičajno obrabo

Neobičajna in neenakomerna obraba pnevmatik (v sredinskem delu, na ramenih) navadno kaže na mehanski problem, na primer nepravilno naravnana kolesa. Težava pa je lahko tudi v uravnoteženosti, vzmetenju, menjalniku ali nepravilnem zračnem tlaku pnevmatik. Če opazite neobičajno obrabo, obiščite vašega strokovnjaka za pnevmatike.

Da bi preprečili neenakomerno obrabo, centrirajte kolesa na vašem vozilu vsakih šest mesecev. Pravilno naravnana kolesa podaljšajo življenjsko dobo pnevmatike in omogočajo bolj tekočo vožnjo. Redna rotacija pnevmatik je še en način za enakomerno obrabo tekalne plasti.

Pogosti vzroki za neobičajno obrabo pnevmatik:

  • Obraba na enem ramenu: neuravnoteženo ali neuravnano kolo.
  • Obraba na obeh robovih: previsok zračni tlak v pnevmatiki.
  • Obraba po centralni površini pnevmatike: preveč napolnjena pnevmatika.

6. Če pnevmatike niso primerne za vaše vozilo

Za najboljšo vsestransko učinkovitost, je potrebno uporabiti enak tip pnevmatike na vseh štirih kolesih. Pnevmatike različnih velikosti, zgradb in stopenj obrabe lahko vplivajo na stabilnost in vodljivost vozila.

Nikoli ne uporabljajte radialnih in diagonalnih pnevmatik na istem vozilu

Na vozilu ne uporabljajte radialnih in diagonalnih pnevmatik istočasno. Če se temu ne morete izogniti, nikoli ne uporabljajte radialnih in diagonalnih pnevmatik na isti osi. Če boste na vozilo nameščali dve radialni in dve diagonalni pnevmatiki, namestite radialne na zadnjo os, diagonalne pa na prednjo.

Veliko je načinov, kako poiskati pnevmatike, ustrezne vašemu vozilu. Če niste prepričani katere pnevmatike so primerne za vaš avtomobil, uporabite naš selektor pnevmatik. Priporočamo, da začnete s tipom vozila. Prav tako lahko iščete po kategoriji velikosti ali imenu pnevmatik Michelin.  Vsi ti dejavniki določajo najvarnejšo pnevmatiko za tip vašega vozila. Priporočamo, da se o tem posvetujete z vašim strokovnjakom za pnevmatike.

Kaj pravijo predpisi?

Pravilnik o napravah in opremi vozil v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 17/2000 z dne 25.02.2000), še posebej členi 4 do 7, natančno opredeljujejo kakšne tipe pnevmatik je zakonsko dovoljeno namestiti na vaše vozilo.

4. ČLEN: Pnevmatike na vozilu morajo po velikosti, nosilnosti in hitrostni kategoriji ustrezati pnevmatikam, ki so v izjavi o ustreznosti vozila vpisane v rubriki »dovoljene pnevmatike« ali v drugem ustreznem dokumentu o vozilu. Uporaba drugačnih pnevmatik je mogoča le po dodatni odobritvi vozila. Na vozilih z največjo dovoljeno maso do vključno 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, vse pnevmatike enake velikosti (če izdelovalec vozila ni predvidel različnih pnevmatik na različnih oseh), vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (radialne, diagonalne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, hitrostnega razreda ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine). Na vozilih z največjo dovoljeno maso nad 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, pnevmatike na isti osi enake vrste, zgradbe, velikosti, nosilnosti in hitrostne kategorije.

5.ČLEN: Izjema k določilom prvega odstavka 4. člena so pnevmatike na rezervnem kolesu, na katerem je dovoljeno uporabljati pnevmatike, s katerimi so originalno opremljena rezervna kolesa. Pri tem mora voznik upoštevati največjo dovoljeno hitrost uporabljane pnevmatike, njihova uporaba pa omejena le na čas do zamenjave poškodovane pnevmatike. Rezervno kolo lahko nadomesti ustrezna naprava ali pripomoček, ki ga je predvidel izdelovalec vozila in z njim opremil novo vozilo (prva oprema).

6. ČLEN: Globina kanalov v dezenu (merjena v glavnih kanalih) mora biti po obsegu in širini na pnevmatikah vozil kategorij M1 in N1 ter njihovih priklopnih vozilih najmanj 1,6 mm, na motornih kolesih najmanj 1 mm in na drugih vozilih najmanj 2 mm. Določilo prvega odstavka tega člena ne velja za vozila muzejske vrednosti, ki so bila originalno opremljena s pnevmatikami, katerih globina kanalov v dezenu je bila pri novih pnevmatikah manjša od 1,6 mm oziroma 1 mm, če se taka vozila ne uporabljajo na javnih cestah. Ne glede na to določilo pa se taka vozila lahko uporabljajo na rallyjih veteranov ali podobnih prireditvah. Ravno tako določilo prvega odstavka tega člena ne velja za traktorje in motokultivatorje ter njihove priklopnike. Kanali v dezenu se lahko poglabljajo le pri pnevmatikah, ki so za to predvidene in imajo na boku oznako »REGROOVABLE« ali temu ustrezno oznako njihovega proizvajalca. Pnevmatike za vozila kategorij M1 in N1 ter motorna kolesa (kategorija L) se ne smejo narezovati. Narezane pnevmatike se ne smejo uporabljati na prednjih oseh motornih vozil, na vozilih, ki prevažajo nevarno blago, pa se ne smejo uporabljati v nobenem primeru.

7. ČLEN: Obnovljene pnevmatike se smejo uporabljati na vozilih, če imajo oznake za mero, nosilnost in hitrostno kategorijo ter nedvoumne oznake, da je pnevmatika obnovljena, kdo jo je obnovil in identifikacijsko številko pnevmatike. Obnovljene pnevmatike se ne smejo uporabljati na motornih kolesih in prednjih oseh avtobusov.

Poleg teh pravil, si poglejte še vsebino pod naslovom ‘Izbira pnevmatik’, kjer boste našli dodatne informacije, ki jih MICHELIN ponuja za vsak tip vozila.

Prispevki, ki ste si jih nazadnje ogledali

V zbirki prispevkov, ki ste si jih nazadnje ogledali, ni ničesar

  • OSEBNA VOZILA
  • SUV - 4X4
  • LAHKA TOVORNA VOZILA - AVTODOMI
Loader