
Kaj je akvaplaning in kako se mu izogniti?
Kaj je akvaplaning in kako se mu izogniti?
Akvaplaning (imenovan tudi hidroplaning ali splavanje na vodi) se morda zdi nekoliko strašljivo, vendar je le zelo redek vzrok za nesreče. Pravzaprav predstavljajo, tudi ko vozite v dežju, razmere na cesti, ki vključujejo nevarnost popolnega akvaplaninga, le 0,01 % primerov .
Kaj je akvaplaning? V katerih primerih gre za resnično tveganje? Kako ga preprečiti in kaj storiti, če se zgodi? V tem članku boste dobili odgovore na vsa ta vprašanja.
Gre za ločitev stične površine pnevmatike s cesto, ki jo ustvari plast vode.
Zgodi se postopoma, v primeru močnega dežja, če povečate hitrost vozila ali če se količina vode na cesti poveča.
Toda pogoji za akvaplaning, ki vključujejo popolno izgubo nadzora nad vozilom, zadevajo le 1 % primerov na cesti in le 0,1 % nesreč.
To se zgodi, ko vse štiri pnevmatike popolnoma in hkrati izgubijo oprijem s cesto.
To je zelo redek pojav, saj v večini primerov le del pnevmatike izgubi stik s površino ceste.
Ko vozite v vodni luži, se lahko zgodi, da občutite obremenitev prizadete(ih) pnevmatik. Ta sila ustvarja asimetrijo, vendar v tem primeru ostane pnevmatika vsaj delno v stiku s površino ceste.
Navajamo pomembne stvari, ki jih morate storiti, da se izognete akvaplaningu:
Za preprečitev situacije akvaplaninga je priporočljivo, da enkrat mesečno preverite tlak v pnevmatikah.
Prilagoditev tlaka v skladu s priporočili proizvajalca zmanjša tveganje za izgubo nadzora nad vozilom, zlasti na mokri podlagi.
Če pride do močnega dežja, se zmanjša vaša vidljivost in podaljša zavorna pot, zato je vedno varneje upočasniti. Zmanjšanje hitrosti v takšnih okoliščinah bo zmanjšalo tudi tveganje popolnega akvaplaninga (vse štiri pnevmatike izgubijo oprijem).
Če je vaš tempomat vklopljen, ga izklopite, da ponovno pridobite ročni nadzor nad vozilom.
Če gledate daleč naprej, lahko predvidite velike luže ob cesti, ki bi lahko povzročile akvaplaning.
Brez panike!
Seveda je nekoliko zastrašujoče, če zagledate pred sabo veliko lužo, a bistveno je, da ne reagirate sunkovito, na primer z nenadno menjavo voznega pasu.
Upočasnite in po potrebi zasukajte krmilo v nasprotni smeri od zdrsa.
Pospešite in po potrebi zasukajte krmilo v nasprotni smeri od zdrsa.
Usmerite vozilo v smeri zdrsa. Ko ponovno pridobite oprijem, usmerite v drugo smer.
Če si želite ogledati ta videoposnetek, boste morali sprejeti nekaj piškotkov iz YouTuba. Samo kliknite spodnji gumb, da odprete modul piškotkov.
Številne pnevmatike MICHELIN uporabljajo tehnologije, znane kot Evergrip.
Te tehnologije omogočajo ohranjanje zelo visokega potenciala oprijema na mokrih cestah, od začetka do konca življenjske dobe pnevmatike, torej do zakonitega indikatorja obrabe. S to tehnologijo pnevmatika odvaja dovolj vode v ekstremnih razmerah dežja.
Če si želite ogledati ta videoposnetek, boste morali sprejeti nekaj piškotkov iz YouTuba. Samo kliknite spodnji gumb, da odprete modul piškotkov.
Pnevmatike MICHELIN so zasnovane tako, da se zmogljivost oprijema ohranja na zelo visoki ravni do konca življenjske dobe pnevmatike.