PNEVMATIKEPNEVMATIKE POKAŽI VSE PNEVMATIKEPOKAŽI VSE PNEVMATIKE NASVETINASVETI

OSNOVNO O PNEVMATIKAH

Ne sodite knjige po platnicah

Michelin 18 maj 2010

Zgradba pnevmatike

Na prvi pogled je pnevmatika le črna okroglina z luknjo v sredini. Če pa si nadenete rentgenska očala, boste videli povsem drugo sliko.

Michelinova pnevmatika je zapleten kos visoke tehnologije, ki je sestavljen iz več komponent in vrste surovin, ki so ključnega pomena za vašo varnost in učinkovito delovanje vozila.

Sestava gume se razlikuje že znotraj iste pnevmatike. Vsak material ima povsem drugačne lastnosti, izdelava pa zahteva veliko natančnost, saj so vsi skrbno zasnovani za potrebe fleksibilnosti, moči, oprijema … Uporabljene so tudi ogromne dolžine raznih kovinskih in sintetičnih žic ter kablov.

 

Structure of a tyre

Kakšna je struktura pnevmatike?

Končano pnevmatiko sestavlja veliko plasti. Te so:

1. Notranji plast

Vložek iz nepredušnega sintetičnega kavčuka predstavlja sodobno različico zračnice. Tlak v pnevmatikah kontrolirajte enkrat na mesec, saj skozi čas iz pnevmatik uhaja zrak.

2. Ohišje (karkasa)

Ohišje pnevmatike je izdelano iz tankih tekstilnih vlaknenih kablov, ki potekajo paralelno vzdolž vložka in so iz obeh strani prevlečeni s kavčukom. Ta vlakna pnevmatiki dajejo čvrstost in ji omogočajo kljubovanje pritisku: v pnevmatiki je okoli 1400 kablov, vsak izmed njih lahko prenese silo 15 kg.

3. Noga pnevmatike

Področje, kjer se pnevmatika oprijema kovinskega platišča, imenujemo noga. Moč motorja in sila zaviranja se prenašata od platišča do pnevmatike ter naležne plasti na cestni površini, ki ni nič večja od človeše dlani.

4. Žična vlakna v nogi pnevmatike

Pnevmatika je na platišče trdno pripeta z žičnimi vlakni. Vsaka žica lahko prenese silo 1800 kg. V avtu jih je osem, po dve na vsako pnevmatiko. Skupaj lahko vzdržijo ogromno silo 14.400 kilogramov: povprečen avtomobil tehta okoli 1.500 kg.

5. Bočnica

Bočnica ščiti pnevmatiko pred poškodbami zaradi udarcev v robnike, luknje v cesti itd. Na trdni, zaščitni gumi bočnice so tudi oznake o pomembnih podatkih vaših pnevmatik.

6. Karkasni vložek

Čvrstost pnevmatike je v glavnem odvisna od karkase. Ta je sestavljena iz finih in odpornih jeklenih vlaken, ki so spojena s kavčukom. Pri Michelinu so izmojstrovali obrt spajanja do popolnosti, saj ključnega pomena za vašo varnost. Pnevmatika lahko tako kljubuje silam pri zavijanju in ohranja svojo obliko. Prav tako je dovolj fleksibilna, da lahko 'vsrka' deformacije, ki jih povzročijo izbokline, luknje in druge ovire na cesti.

7. Varnostni pas

Ta pomembni varnostni sloj zmanjšuje toploto, ki jo proizvaja trenje, in pomaga ohranjati obliko pnevmatike pri visokih hitrostih. Ojačani najlonski pasovi v plasti kavčuka v obsegu gume preprečujejo raztezanje pnevmatike zaradi hitrosti.

8. Tekalna plast

Ker je kontaktna površina, edini del pnevmatike, ki je v stiku s cesto, velika le kot človeška dlan, tekalna plast lahko vzrži ogromne sile. Prav tako se oprime vseh vrst površin ter kljubuje obrabi, razjedam in kopičenju toplote. Njena naloga je zelo pomembna.
Osupljiva zapletena struktura pnevmatike je tako veliko več, kot le črna okroglina z luknjo v sredini.

POIŠČITE PRAVE PNEVMATIKE MICHELIN ZA OSEBNA VOZILA

Za priporočilo vnesite podatke o avtu / dimenziji pnevmatik, določite potrebe za vožnjo

Prispevki, ki ste si jih nazadnje ogledali

V zbirki prispevkov, ki ste si jih nazadnje ogledali, ni ničesar

  • OSEBNA VOZILA
  • SUV - 4X4
  • LAHKA TOVORNA VOZILA - AVTODOMI
Loader