PNEVMATIKEPNEVMATIKE POKAŽI VSE PNEVMATIKEPOKAŽI VSE PNEVMATIKE NASVETINASVETI

Tlak v pnevmatikah

Tlak v pnevmatikah

  • Kakšen naj bo tlak v pnevmatikah za vožnjo po stezi?
    Tlak v pnevmatikah za vožnjo po stezi je odvisen od različnih dejavnikov - lastnosti vozila, tip pnevmatik, pogoji na stezi in način vožnje. Pri vožnji na stezi se tlak v pnevmatikah zaradi višanja temperature pnevmatik znatno poviša. Zato bo potrebno preverjanje in prilagajanje vašega ""vročega"" tlaka. Če je ""vroč"" tlak previsok, boste morali izpustiti nekaj zraka iz pnevmatik, da boste dosegli tlak, ki zagotavlja dober oprijem in uravnoteženost vozila, pa tudi, da se bodo pnevmatike kolikor je mogoče enakomerno obrabljale. Pri zniževanju tlaka bodite previdni, da ga ne znižate preveč, saj je to lahko pri zelo visokih hitrostih na stezi nevarno. Nizek zračni tlak tudi zmanjša preciznost vožnje zaradi manjše čvrstosti pnevmatik.
  • Zakaj naj preverim in ponovno prilagodim zračni tlak, če je potrebno, preden zapustim stezo?
    To je zaradi tega, ker se, ko se vaše pnevmatike po vožnji na stezi ohladijo, zniža zračni tlak, kar pomeni, da bi bil tlak verjetno prenizek za vožnjo po cesti. Zato boste moral prilagoditi tlak, najbolje takrat, ko se pnevmatike ohladijo in preden boste začeli z vožnjo po cesti.
  • Kako pogosto naj preverim tlak v pnevmatikah na stezi?
    Ko se pnevmatike segrejejo, se bo z vsakim krogom vožnje povišal tudi tlak, dokler ne bodo pnevmatike dosegle delovne temperature. Tlak pnevmatik je potrebno zato preverjati in na začetku (4-5 krogov) po vsakem krogu prilagoditi, da dosežemo optimalni zračni tlak v vročih pnevmatikah. Tudi čez dan občasno preverite tlak, zlasti, če se pogoji spreminjajo.
  • Kakšen merilnik naj uporabljam za preverjanje tlaka v pnevmatikah pri vožnji po stezi?
    Priporočamo uporabo kakovostnega, natančnega merilnika zračnega tlaka pnevmatik.
  • Kakšen naj bo tlak, če vozim po stezi z Michelinovimi pnevmatikami za cesto (npr. pnevmatike MICHELIN Pilot Sport 4 / MICHELIN Pilot Super Sport)?
    Za Michelinove pnevmatike za uporabo na cesti priporočamo “vroč” tlak za stezo okoli 0,3 bara (4 do 5 psi) nižja vrednost kot je standardni priporočeni tlak za polnjenje hladnih pnevmatik. Če je tlak prenizek, lahko to vodi do prekomernega upogibanja bočnice, občutka, da vozimo po spužvi, slabše odzivnosti in neobičajne obrabe. Če je tlak previsok, se zaradi tega poslabša oprijem, krmiljenje postane preveč lahkotno, lahko pride tudi do prekomernega segrevanje na posameznih delih pnevmatike.
  • Kakšen tlak naj bo, če za vožnjo po stezi uporabim Michelinove pnevmatike, namenjene za stezo (npr. MICHELIN Pilot Sport Cup 2)?
    Če boste vozili po stezi, vselej začnite s tlakom, ki je priporočen za VOŽNJO PO CESTI, postopno segrevajte pnevmatike MICHELIN PILOT SPORT, z nekaj krogi enakomerne vožnje.
    - Ko ste odpeljali nekaj stabilnih krogov, samo rahlo prilagodite zračni tlak, da boste dosegli najboljši delovni tlak
    VROČE PNEVMATIKE
    - Najboljši delovni tlak za MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 je med 2,3 bara (33 psi) in 2,7 bara (39 psi) pri vročih pnevmatikah, ob upoštevanju modela vozila in steze, po kateri vozimo
    - Za nekatere modele vozil pa je potreben višji tlak od 2,7 barov (39 psi vroče)
    HLADNE PNEVMATIKE
    - Nikoli ne vozite s tlakom, ki je nižji od 1,9 bara (28 psi) hladno
    - Za doseganje optimalne življenjske dobe pnevmatike MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 na stezi, MICHELIN strogo priporoča zračni tlak minimalno med 2,0 (29 psi) in 2,4 bara (35 psi)
    POZOR
    - Redno preverjajte tudi videz zunanje bočnice: če ste opazili kakršne koli znake obrabe bočnic (izbris oznak na bočnici) je lahko to znak, da je tlak/tlak pri vožnji PRENIZEK. Torej prilagodite tlak na vsaj +0.2 bara (+ 3 psi) da boste izboljšali oprijem in dosegli najboljšo življenjsko dobo vaših pnevmatik na stezi.
    - Po končanem dnevu vožnje na stezi
    Preden zapustite stezo, pred vožnjo na cesti ponovno: ko se pnevmatike ohladijo, ponovno nastavite tlak v pnevmatikah, skladno s priporočili proizvajalca avtomobila.
  • Kakšen tlak naj bo v Michelinovih pnevmatikah za motošport, če vozim po stezi (npr. pnevmatike MICHELIN S9H)?
    Pnevmatike Michelin za motošport potrebujejo ""vroč"" delovni tlak okoli 1,9 bara. Kontaktirajte Michelin za podrobne informacije o tlaku za vašo dimenzijo in področje uporabe.
  • Ali moram spremeniti tlak v pnevmatikah, če je steza mokra ali suha?
    Na mokri stezi se priporoča uporaba tlaka, ki ga je priporočil proizvajalec za cestno vožnjo.
  • Zakaj mora biti tlak v pnevmatikah za dež ali "mokrih" pnevmatikah višji (0.5 do 1 bar) kakor v gladkih pnevmatikah?
    Če je toplo, ni potrebno vselej zvišati vrednosti zračnega tlaka v pnevmatikah za dež/mokro, da dosežemo najboljše zmogljivosti. Da pa dosežemo ekvivalentno vrednost tlaka na toplem, mora biti začetni tlak, če je hladno, višji. To je zaradi učinka ohlajanja zaradi vode na cesti. V nekaterih primerih je potreben višji tlak, da preprečimo splavanje na vodi.
    10/2013 - From the circuit to the road - club911.net
  • Je polnjenje z dušikom primerno za uporabo pnevmatik na stezi?
    Je. Vendar ni potrebno, da polnite pnevmatike z dušikom. Čeprav polnjenje z dušikom nekoliko upočasni postopno naravno izgubo tlaka v pnevmatikah, so te vrednosti premajhne, da bi jih v enem dnevu, ko bomo vozili po stezi, lahko izmerili. Prav tako so termodinamične značilnosti dušika preveč podobne učinkom pri polnjenju z zrakom, da bi vplivale na tlak v pnevmatikah zaradi povišanja temperature. Upoštevajte, da je v zraku 78 % dušika. Priporočamo, da uporabljate kolikor je mogoče suh zrak.

Vas navdušujejo visoke zmogljivosti?

Program visoko zmogljivih pnevmatik

Program visoko zmogljivih pnevmatik

Spoznajte visoko zmogljive pnevmatike Michelin Poiščite vaš
Spoznajte MICHELIN Pilot Sport <sup>4</sup> S

Spoznajte MICHELIN Pilot Sport 4 S

Poznate eno zadnjih Michelinovih inovacij? Spoznajte to pnevmatiko
MICHELIN Passion

MICHELIN Passion

YouTube kanal, v celoti namenjen Motorsportu in visokim zmogljivostim Oglejte si zdaj